Netflix ekspanderer som gale

Den fremadstormende størrelse “Netflix” har på Twitter netop forklaret at de i den grad er på vej ind på det Europæiske marked.

Et marked der allerede har taget imod dem med så åbne hænder at bunker at lokale TelCoer ikke længere tjener helt så meget på deres kunder som de gjorde før, ganske som en række lokale broadcastere har været nødt til at satse på et stadig ældre publikum, da de unge for længst har valgt deres tilbud fra.

netflix640.jpgOg nu hvor Netflix kan se at TV markedet i Europa rent faktisk har det lige så dårligt som i USA, er der vel ikke meget andet at gøre end at udvide.

Vi har i den forbindelse fundet en såkaldt chart for hvor meget Netflix potentiel “kan” udvikle sig i Europa.

Vi fandt den i Variety, og hvis vi ikke tager meget fejl, ser Netflix som eksempel et potentiale på op imod 1,4 millioner kunder her i landet.

Dermed kunne det se ud til at det er parate til at bruge endog rigtigt mange penge på at få alt og alle til at investere i deres service.

I første omgang i Tyskland, Frankrig, Belgien og Sweitz.

Og selv om at de kun vurderer at de kan hente 6 millioner kunder i Tyskland, er potentialet i hele Europa rigtigt stort.

Der er slet og ret så mange kunder der er træt af at de ikke selv kan vælge hvor mange kanaler de ønsker at betale for, ganske som Netflix ser ud til at have gennemskuet at endnu flere er kede af at betale for et utal af PBS kanaler, der ligeledes er tvunget til at betale for.

Igen uden muligheden for at vælge disse fra.

Netflix er derfor i Tyskland, Frankrig, Belgien og Sweitz, inden året er gået.

Det er svært at vurdere, men i følge deres egen chart, er potentialet i Tyskland, Frankrig, Belgien og Sweitz, i omegnen af 15-16 millioner kunder, i løbet af nogle år.

Her den omtalte chart.

netflix-overseas-growth-potential.jpg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *