Deluxe satser på VR

Hvis du har set et par af de sidste reklamefilm, der er tænkt til at få flere unge mennesker til at investere i et eller flere computerspil, er du klar over at de selvsamme unge også ind imellem bliver nødt til at opgradere deres allerede urimeligt hurtigere computer, med endnu et grafikkort, der kan lidt mere.

Og nu hvor AMD graphics technology er et at de selvskaber der gerne vil sælge sådanne har de været inde over en ny “opfindelse” som Deluxe Entertainment Services Inc., i daglig tale bare Deluxe har investeret i.

De kalder “opfindelsen” for “a creative VR studio Kite & Lightning for GE”, der bliver vist frem på E3 Expo i Los Angeles, idag.

deluxe640.jpgStefan Sonnenfeld, CEO, Deluxe Creative Services forklarer:

-For 100 years, Deluxe has been at the forefront of entertainment innovation. Adding a suite of virtual reality services is a natural extension of the companys industry leading digital post-production capabilities into this new high-growth content arena, starter han og fortsætter.

-Deluxe has established a workflow precedent that gives our clients better ways to build high-res 360 content faster and more efficiently, slutter han.

Da der rent faktisk er tale om en heftig investering i en masse hard og software, trækker Deluxes nye VR tilbud på en række Deluxe selskaber rundt om i verden, konkret Method Studios og Company 3 og andre.

David Kassler, CEO, Deluxe Entertainment Services supplerer:

-Building on our tradition of leading innovation, Deluxe will provide its virtual reality customers a premier pipeline for the processing and development of content in the virtual reality world, automating a process that can otherwise be very time and labor intensive, starter han og fortsætter om deres første produktion.

-“Neuro” is an entirely computer generated five-minute immersive film, which is being shown on the latest VR headsets, and was developed using AMD graphics technology. With creative direction by Kite & Lightning Co-founders Ikrima Elhassan and Cory Strassburger, the team brought to life the videos main character – a detailed digital model of Ladytron DJ/band member, Reuben Wu. To ensure an accurate likeness, special attention was paid to all aspects of his virtual alter ego. In addition to creating a photo-real digital model, his facial performance was captured and animated to match the narrated voiceover. Deluxe also provided ADR (automated dialogue replacement) for the project, slutter han.

Det er muligt at se resultatet her, da de har skjult denne video på Vimeo.

Har du ikke mod på at rejse over til E3 kan du nøjes med at kigge forbi Cannes Lions International Festival of Creativity her fra den 21. juni og frem til den 27.

Besøg Deluxe her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *