Egmont bliver en del af ungt annoncørsamarbejde

Folk der ikke kender Premium Video Network, kan ikke vide at det er ungt men velfungerende samarbejde mellem en række medier og Discovery Networks Danmark.

Et annonce netværk der blot er tolv måneder gammelt, men som ser ud til at falde i forbrugernes smag, hvorfor størrelser som Mx, Berlingske, Dansk Boldspil-Union og Discoverys Dplay allerede er med.

casper.jpgOg nu hvor en ny annoncør har meldt deres ankomst glæder dette netværk sig til at sige hej til Egmonts herognu.dk og realityportalen.dk.

Ideen er ydermere – på sigt – at udvide samarbejdet, da både Discovery og Egmont har et håb om at flere Egmont medier kan indgå i dette samarbejde.

Samarbejdet der reelt handler om “distribution af videoklip fra Discoverys programindhold”, hvor der også lige er plads til lidt reklamer, har derfor debut på herognu.dk og realityportalen.dk idag.

Frank Vilstrup, kommerciel direktør, Egmont Publishing siger:

-Vi er glade for, at kunne styrke vores indhold på herognu.dk samt realityportalen.dk med levende billeder fra programmer som “De Unge Mødre”, “Topmodel” og “Ninja Warrior”. Der er et rigtig stort og stærkt overlap mellem Discoverys programmer og det indhold, som brugerne på herognu.dk og realityportalen.dk efterspørger. Derfor har vi store forhåbninger til, at samarbejdet kan udvikle sig til glæde for både brugerne og for os og Discovery, slutter han og bliver suppleret af Kasper Kryger, der er kommerciel direktør hos Discovery Networks Danmark.

reality.jpgHan siger:

-Vi er blevet overrumplede over den succes, som Premium Video Network er gået hen og blevet. Ikke bare har brugerne taget rigtig godt imod vores videoindhold på vores partneres platforme. Det er også lykkedes at få endnu flere, stærke navne med på medlemslisten, inklusive Egmont og Dansk Boldspil-Union. Den vækst giver os en stærk tro på, at netværket går en lys fremtid i møde, slutter han.

Netværket der bare er 12 måneder gammelt kan allerede nu kigge tilbage på en fortid hvor de efter bare 4 måneder nåede 500.000 unikke brugere, tilbage i april sidste år.

I november nåede de dobbelt så mange, hvilket understreger at rigtigt mange gerne vil se lidt ny fra “De Unge Mødre”, selv om at det er på besøg et sted der intet har med Discovery Networks Danmark at gøre.

Altså ud over reklamerne.

Discovery, der står bag ideen stiller i den forbindelse hele tiden nye “videoer fra Discoverys programmer til rådighed”.

Videoerne indeholder annoncer, som Discovery sælger hvorfor alle vinder på det, da vidoerne jo også er med til at hæve trafikken.