Amazon er glade for The Grand Tour

Der er som altid ikke rigtigt nogle tal på hvor mange der rent faktisk kigger med, når det drejer sig om streaming.

Stadig, så tyder en del på at “The Grand Tour”, der er Amazons version af det tidligere BBC show, der har millioner af fans verdens over, nu medJeremy Clarkson, Richard Hammond og James May, fortsat er netop så stor en succes at det rent faktisk kan måles på broadcast, når der kommer en ny episode.

grantour.jpgNoget de har prøvet i England, hvor de såkaldte SVoD seere, der ikke er specielt forskelige fra almindelige TV kunder, skulle have sørget for at 17 procent af alle streams, fra Amazon, netop var “The Grand Tour”.

Og hvis enkelte skulle være i tvivl om nummer to, er det evigt overraskende “The Man in the High Castle”, der også kan opleves her i landet på den lokale version.

Den stod for 9 procent af alle streams.

Igen.

Antallet af streams er ukendt.

Og så alligevel ikke helt.

Størrelsen GfK, der kalder sig selv for et “consumer information firm”, vurderer nemlig at der var tæt på eller flere end 2,3 millioner seere der – mere eller mindre – ser alle “The Grand Tour” episoderne, hvilket faktisk er flere end der så ( genså, for første gang på Sky Atlantic ) “Game of Thrones” i den samme periode.

reich.jpgOp imod 45 procent af alle der betaler for Amazon i England så et eller alle “The Grand Tour” episoderne, og – helt sikkert – det nyeste, hvilket – igen – gør både Amazon og deres mest sete serier til “indhold” broadcasterne bør forholde sig til.

GfK der også kigger på hvad – for eksempel – Netflix laver i England, er pænt optimistiske på Amazons vegne.

“The Grand Tour”, eller TGT, som formatet for længst er døbt, fanger nemlig netop det publikum der vælger at investere i en streamtjeneste som Amazon, samtidig med at de også får øjnene op for andre formater som størrelsen streamer.

Bedst af alt, ser det ud til at det er fans fra BBC der er fulgt med over på Amazon, hvilket jo må formodes at være en del af “krigen om seerne”, nemlig at skabe så heldige formater at seerne kigger med.

Og det gør de med TGT.

GfK”™s SVOD tracking ser ydermere også ud til at kunne måle at serier som “Bosch” ( som vi mener er blevet vist her i landet hos en broadcaster ?) er deres højest vurderede serie (8.5/10), tæt forfulgt at “The Man in the High Castle (8.3/10), og Transparent (8.2/10).

Christopher Smith, Senior Research Executive in GfK”™s brand and customer research division forklarer:

-Our analysis proves that the high production costs for TGT are paying off, with viewers of the show agreeing that Amazon”™s investment has been worth it, starter han og fortsætter.

-GfK”™s tracking is unique as we are able to reveal what is being watched at title level, and this provides excellent insight of the return on investment that Amazon are gaining from their content acquisitions and commissions, slutter han.

Her lige et par af de omtalte shows.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *