Bold flytter stadig seere

Hvis du er 15 til 50 år, er du en af dem der let kunne tænkes at være frisk på at se noget mere bold.

6″™eren har i hvert fald netop kunne melde ud at de får flere seere i P15-50, i forhold til året før.

Og da vi gætter på at det er de 15 til 50 årige, der er vokset med 30-60 procent, går det da vist ret godt for Engelsk fodbold på den kanal.

Det er dog ikke kun de engelske kampe der vokser på den kanal.

Deres rettigheder til ( en del af ) Premier League, der sendes eksklusivt hos Discovery Networks, er ligeledes steget.

Her er stigningen voldsomt flotte 58 procent.

boldstor.jpgDog udelukkende i forhold til de “ikke-eksklusive kampe”, de sendte sidste år.

Igen.

Nu er de eksklusive, så det går fint.

6″™erens FA Cup kampe er også vokset.

De havde 36 procent flere seere i januar, suppleret af Capital One Cup semifinalerne der er vokset med 48 procent i forhold til sidste års semifinaler.

De mange sportsgrene der alle er vokset, har – totalt – vokset hele 6″™eren med et helt share-point i forhold til januar 2016.

Igen i netop den målgruppe som er svær at få fat i, nemlig de 15 til 50 årige.

6″™erens, og i det hele taget alle de Discovery kanaler der har sports- og fodboldrettigheder ser derfor frem til et spændende 2017, hvor sport igen kunne se ud til at gøre en forskel, når der måles yngre publikum.

Alka Superligaen, der gik igang i fredags, forventes – naturligvis – også at få en masse seere til at tjekke ind på en eller flere af Discovery Networks kanaler.

Specielt indviede vil i den forbindelse allerede vide at der er en ny “Alka Superligastruktur”, der kunne ende med at gøre foråret endnu mere spændende for dem der bare ikke kan leve uden den liga.

Her lige et klip fra forleden.