Nyt Kanal 5 show

Kendte danskere har som du ved, masser af følgere på Facebook.

Det er der nu en broadcaster der har bemærket, hvorfor Uffe Holm sammen med Kanal 5 har udtænkt et nyt shjow ( sjovt og show), hvor de kendte kan tjekke “hvor meget” deres mange “Facebookvenner og ““ følgere egentlig er værd”.

Som du har gættet bliver det hele ret hyggeligt og morsomt, i hvad Kanal 5 selv kalder for et “nytænkende gameshow”.

Formatet der ender med at hedde “Det stærkeste netværk”, kunne ligne et ældre DR radioshow, hvor de medvirkende skulle ringe til dem de kendte for at få deres hjælp, hvilket idag er blevet til at de medvirkende i “Det stærkeste netværk”, i stedet kontakter deres Facebookvenner.

uffelive.jpgShowet, der dermed er et “interaktivt gameshow”, får dog først premiere sidst i marts, så hvis du er ven med en kendt på Facebook, akn i altså nå at blive “u-venner”, hvis du ikke vil ringes op, eller “mobiliseres” som Kanal 5 kalder det i løbet af udsendelsen.

Uffe Holm forklarer:

-Jeg tror, det bliver skide skægt. Og sindssygt hårdt – for det er jo et vanvittigt projekt, hvor vi reelt ikke aner, hvad der kommer til at ske, helt seriøst. Vi har fundet nogle fantastiske deltagere, og vi har arrangeret nogle vilde udfordringer, men det hele afhænger jo af, om de kendtes følgere og fans på de sociale medier er villige til at hjælpe dem. Så jeg kan kun opfordre alle, der er friske på en god udfordring og på at hjælpe nogle kendisser i krise til at følge med på de sociale medier. Vi har brug for jer – og jeg lover, der kommer skral på, slutter værten.

Formatet bliver dog ikke sendt direkte, da det går i optagelse allerede mandag og tirsdag i næste uge.

Omvendt kan interesserede så ellers se frem til Jeanette Ottesen konkurrerer mod Felix Smith, med udgangspunkt i deres nærmest millioner af venner på Facebook, Twitter og Instagram.

Kanal 5 er lettere tilbageholdende i deres pressemeddelelse om hvem der ellers skal være med i dette show.

Det skulle dog blive muligt – løbende – at blive opdateret på hvem der ellers er med. Naturligvis på kanal5s Facebook side.

Premieren er den 30. marts, hvor 12 kendte danskere uge efter uge “modigt taget udfordringen op og takket ja til at teste, hvor meget deres mange facebookvenner og -følgere er værd, når det virkelig gælder”.

Der vil, bliver brugt billeder og opslag, på Facebook, Twitter og Instagram til at få svar på de “udfordringer” deltagerne bliver udsat for.

Det er muligt her at få en “live video” forklaring på hvad der skete forleden, som optakt til programmet.