Sex er det nye sort

MIPTV der – mere eller mindre – stadig er igang i Cannes, selv om at de fleste – vist nok – har tømmermænd, gav igår deres bud på hvad “trenden” er, og hvor internationalt koncept TV er på vej hen.

Og jo, den er god nok.

Det handler om sex, sex og mere af det der kinky stuff.

The Wit, der er en af de helt store “trendfindere” på konceptområdet, har en CEO der hedder Virginia Mouseler.

Og hun har netop fortalt hvordan fremtiden ser ud på TV.

Den er steamy hot.

Tidligere har formater om “dating” solgt godt.

fest.jpgSå nu er det blevet tid til – for eksempel – “Sex Tape”Â (Amaze formats), der følger tre par ( der kunne have fundet hinanden i et dating reality format ) der “”try spicing up their lives” ved at optage hinanden i “sex tapes”, og så ellers vise det til hinanden og en sexolog.

Et andet format er “On Top with Goedele” (Talpa Global), her skal en “kendt kvindelig sexolog” ( du har gættet hvem, ikke.. ) hjælpe kendte (?) eller blot almindelige mennesker med at “improve their sex lives”.

Double Temptation (Telemundo) er også et bud på fremtiden.

Her skal syv par, inkluderende kendte udsættes for “physical challenges”, inkluderende end “double temptation”, der kunne tænkes bliver svært at modstå, da det er 14 top-hotte “singletons”, der forsøger at få bukserne af deltagerne.

Et andet saftigt format, er “Sexy Reality” (Telefe), hvor 12 par der er “fiancéd” ( forlovet ?) skal leve uden hinanden i 5 måneder, mens de konkurrerer om “a dream wedding ceremony and a house”.

“Do You Want to Marry Us?” (Talpa Global) er “reality TV meets the Brady Bunch”. Her skal to par med børn fra tidligere forhold kæmpe om at vinde “a dream wedding”.

“Mirror of Truth” (NBCU) giver otte par muligheden for – via “intensive therapy” – at finde ud af om de har lyst til at “stay together”.

steamyold.jpgEn anden potentiel nyhed, i forhold til hvor format markedet er på vej hen, er “Rewind Love” (DRG), hvor “a couple in crisis” besøger “contact” fra deres fortid der “mean something”.

Det hele sker med en “counselor”, der hjælper dem til at finde fremtiden i fortiden.

“One Night With My Ex” (TwoFour Rights) tilbyder tidligere par at opholde sig i samme lejlighed i 24 timer, for at se om de ikke kan finde hinanden igen.

“Wild Therapy” (Banijay Rights) giver par der har droppet hinanden, muligheden for at finde hinanden via en “radical form of therapy”, nemlig “a journey into the wilderness”, sammen med en “ex-Special Forces” soldat.

“A Whole New Beginning” (Talpa Global), flytter 3 familier til “a remote location in South America”, hvor de får noget jord og nogle penge. Der skal de bruge 12 måneder på at få sig et nyt og bedre liv.

Åh ja, de har ingen af deres egne penge, og de skal sælge alt de har, for at være med.

“Hotel Römantiek” (TNFP), lader en gruppe “seniors” der “is seeking love” hænge ud på et fint hotel i Schweiz, og der finde netop kærligheden, i form af sex på “The Best Exotic Marigold Hotel”, suppleret med blandt andet “pushups and sky-gliding”.

“Spring Break with Grandad” (VIMN), hentyder til “Spring Break i USA”, der – cirka – betyder at unge elever på de højere uddannelses institutioner tager et par dage fri, og drikker sig igennem hegnet.

Nu er det så blevet “Grandads” tur.

steamy2.jpgMedvirkende “Grandads”, bliver otte unge herrer der har taget deres Grandad med til fest.

“The Game of Dating” (Passion Distribution), her handler det om folk der allerede dater de medvirkende, der “taler ud” om de medvirkende der jo også dater.

Det er muligt at vinde penge, ved at svare på enten svære eller intime spørgsmål.

“Game of Clones” (The Story Lab) er et “singleton format”, hvor personen er der er “single” bygger en “avatar of the ideal partner”, og på otte dates møder “kloner” af denne, for at se om ideerne så passer til virkeligheden.

“Handyman Wanted” (Banijay Rights), giver “3 single women” muligheden for at renoveret deres hjem, og – potentielt – undervogn, af hele 18 håndværkere, der – gætter vi på – også leder efter “true love”.

“Naked” (Tuvalu Media) følger to personer der bliver droppet i “the outskirts of an unknown city, in a foreign country”, hvor de ikke taler sproget.

De to medvirkende bliver droppet i “hver sin ende” og har derfra 24 timer til at finde hinanden.

Mens de er helt nøgne.

“The Bridge” (ESG) lader 15 fremmede mødes et eller andet sted, for at bygge en bro over en vild (?) flod, med deres bare hænder, uden andet end 30 dage til deres rådighed.

På den anden side af brogen er der gemt en skat på 100.000 Euro, så det handler altså “bare” om penge, det her format. Der omvendt jo også må siges at være et socialt ekseperiment.

“The Bravest” (Banijay Rights) handler om at kunne håndtere med “physical and mental fear”, i en konkurrence mellem to hold.

“Stranded with a Million Dollars” (VIMN). 10 deltagere er strandet på en ø med 1 million dollars.

Dem skal de så leve af i 40 dage. Desværre er alt på øen vildt dyrt, og bliver taget af pengeprisen.

Som de ti kan dele når de er færdige.

En variation er “Cash Island” (Vivendi Entertaiment) hvor 10 deltagere skal finde en skat på en ø. Den deltager der finder skatten skal så ellers sørge for at den bliver gemt igen under hele forløbet.

Det ser ud til at planen er at skatten bliver fundet mange gange, og at mange deltagere kan gemme den igen og igen.

“Lost in Time” (FremantleMedia), lader 3 deltagere leve i VR verdene og der (?) konkurrere mod klokken og andet.

Seerne kan kæmpe mod deltagerne via en app.

Virginia Mouseler nævner mange andre nye formater, men det er klart at noget tyder på at der er overvægt at formater der er vertikalt orienteret.

Vi har blandet andet fundet billeder af festerne og formaterne på Facebook og Twitter.