Dansk reklame klarer sig

Så er der ellers reklamefest i Cannes i øjeblikket.

Så meget at Liquidminds og &Co allerede nu kan fortælle at de hver især har vundet en af de eftertragtede guld løver, som alle hellere end gerne vil have med hjem.

Det er dog ikke kun Liquidminds og &Co der har vundet.

Uncle Grey har nemlig også vundet.

Bevares.

De vandt kun sølv.

canneslion.jpgMen med den konkurrence der er i Cannes om at vinde en eller flere af de der “Lions”, er det rigtigt stort at den lokale reklamebranche allerede har vundet hele syv priser.

“The DNA Journey”, for Momondo af &Co. og “Google Sheep View” for Visit Faroe Islands & Atlantic Airways som Liquidminds, Sansir står bag, er dermed nærmest helte, da det rent faktisk er meget svært at vinde guld dernede.

Alt i alt løbe den danske reklamebranche med to guldløver, fire der er lavet af sølv og en enkelt af bronze, fordelt på følgende kampagner:

Uncle Grey fik sølv for “Drag Drop & Go”, for Cheapflights.

&Co. fik bronze for “All That We Share”, der er den ofte omtalte TV2 kampagne, der gik så meget viral at den endte med at blive oversat.

Og nu hvor der “kun” blev vundet fire løver sidste år, ser det altså ud til at reklamebranchen vinder meget mere i år.

Her listen over vinderne, og de film der vandt:

Guld

&Co. – “The DNA Journey” for Momondo i PR kategorien: Travel, Transport & Leisure.

Liquidminds ““ “Google Sheep” for Visit Faroe Islands & Atlantic Airways i PR kategorien: Travel, Transport & Leisure.

Sølv

Uncle Grey ““ “Drag Drop & Go” for Cheapflights i Promo & Activation kategorien: Use of Digital Platforms.

&Co. ““ “The DNA Journey” for Momondo i PR kategorien: Business Citizenship / Corporate Responsibility.

&Co. ““ “The DNA Journey” for Momondo i PR kategorien: Multi-Markets Campaign.

Liquidminds ““ “Google Sheep” for Visit Faroe Islands & Atlantic Airways i PR kategorien: Content-led Engagement & Marketing.

Bronze

&Co. ““ “All That We Share” for TV2 i Promo & Activation kategorien: Media & Publications.