Discovery viser deres efterår frem

Der er alt fra action til TV målrettet kvinder på Discovery Networks Danmarks mange kanaler, dette efterår.

Flere gamle kendinge og en del nyt.

Med andre ord, lidt for enhver, sikkert også dig.

underholdning-2.jpgDiscoverys kanaler, byder i følge Discovery på “følelser, fart og familie”, herunder et helt nyt “musikalsk lørdagsunderholdningsshow for hele familien”.

“Studie 5″, der er det nye weekendunderholdningsshow, der ikke overraskende bliver sendt på Kanal 5, er “underholdning og humor i højsædet”, i et nyt format, der er tænkt til “hele familien”.

Vært er Brian Lykke, mens holdkaptajnerne er Stephanie Potalivo og Jonas Schmidt, der er hyret ind til at “holde kampgejsten i top fra start til slut”.

Der sker dog også andet.

biler.jpgFor eksempel “5. gear”, som programdirektør Anne Garlichs her taler om indholdet i:

-Der er action i højeste tempo, når kendte kastes ud på slap line i Danmarks vildeste kendisræs “5. gear”. Mod, frygt og fart krydres med masser af humor og sjov, når 32 kendte danskere skal kæmpe mod hinanden i et action-packed ræs krydret med halsbrækkende stunts. Alle facader falder, og det sande jeg toner frem, når de kendte sendes på slap line med speederen i bund, og alle sætter alt ind for at vinde.

Kvinder, vil som regel finde formater der er lidt mere relevante for dem, på Kanal 4, hvor de dette efterår “kan glæde sig til at der bliver skruet og på de store følelser”, når denne kanal sender “endnu en sæson af Nærkontakt”.

kendte55.jpgHer vil en række kendte “tilbringe en dag i selskab med tre clairvoyante vejledere”.

Og da det hele er sat i system, vil hvert program indeholde tre kendte, der hver især modtager “spirituel vejledning om deres nutid og fremtid”.

Anne Garlichs har bestemt også en holdning til deres kommende lørdags underholdning, “Studie 5″:

-Det er første gang, vi går ind og lancerer en egenproduktion om lørdagen, hvilket er endnu en vigtig brik i målet om at blive en af danskernes foretrukne hovedkanaler. “Studie 5″ kombinerer musik, sang og masser af godt humør og skaber de perfekter rammer for hele familien, når de skal samles foran fjernsynet lørdag aften, slutter hun.

chrash.jpgEr du mere til Rasmus Nøhr, er der også godt nyt her.

“Rasmus Nøhr ““ kærlighed, karriere og konkurs” tager nemlig seerne ind bag facaden og ind i et liv der i “00”™erne” var et hit, hvor “han (Rasmus Nøhr) var hele Danmarks darling”.

Nu har “medvinden lagt sig”, hvorfor Rasmus Nøhr er nået til “et vendepunkt i hans liv”.

Han er nu blevet 44 år, er single, og er i bedste stil “på randen af fallit”.

Derfor er det blevet tid til at holde op med at “løbe fra livets store spørgsmål”.

Tilbage på kvindekanalen er der også blevet skruet op for de store følelser.

-Kanal 4 er Danmarks eneste kvindekanal, og i denne sæson har vi skruet helt op for følelserne. Ambitionen er, at man skal kunne mærke, der er noget på spil, og programmer der både bringer tårer og grin frem. Det er vi heldigvis lykkedes med, og resultatet er gribende fortællinger og fjernsyn, der går lige i hjertet, fortsætterAnne Garlichs og hentyder åbenbart til en “ny reportageserie “Kærlighed ved første swipe”, hvor seerne kommer “helt tæt på den moderne datingscene”, i form af en “række mænd og kvinder på jagt efter kærligheden med telefonen i hånden som deres vigtigste redskab”.

rasmus.jpgEllers er der også masser af nyt på 6″™eren, Canal 9, Kanal 5 og Eurosport-kanalerne, der sender en del sport, blandt andet.

Der bliver dog også plads til mere personlige programmer, som når en af kanalerne følger Caroline Wozniacki og hendes jagt på hendes første Grand Slam-titel.

Der vil også være plads til en del topfodbold fra blandt andet Alka Superligaen, Europa League og Premier League, for at nævne et par af efterårets ligaer.

Discovery Channel, ID, TLC, Discovery World, Animal Planet og Discovery Science, har fortsat fokus på en række udenlandske formater, der vil være alt fra “prisvindende dokumentarer” til “mordmysterier” og “skæve underholdningsformater”.

Discovery Networks efterår er fordelt på hele12 kanaler og to streamingtjenester, hvor Eurosport Player da vist først lige er “på vej”.

vaert-7.jpgPenetration er nede på 87 procent, hvilket tyder på at det ikke kun er de store broadcastere der oplever en tilbagegang i penetration.

De mange kanaler har tilgengæld 22 procent af de såkaldte kommercielt interessante seere, de 15-50 årige.

Det er muligt at se klip og omtale af den enkelte programmer og serier her.

Som altid med Discovery er det ikke muligt at dele ( embedde ) deres promotion materiale.