Olympic Channel er venner med Discovery

Det er blot et par uger siden at Eurosport/Discovery kunne fortælle at de havde etableret et kommercielt partnerskab med the Olympic Channel i 50 lande i Europa.

Et partnerskab der – grundliggende – skal sørge for at vi alle husker på at det snart – om et par år – er tid til at se OL igen.

Noget folkene bag OL og the Olympic Channel har planlagt at gøre ved at indgå dette partnerskab i Europa, suppleret af en egentlig TV kanal, der bliver en realitet i November.

hop.jpgDenne kanal, der – må formodes – at komme ud på de omkring 50 markeder hvor samarbejdet med Eurosport/Discovery er etableret, bliver nu suppleret op med MENA, der er kort for the Middle East and North Africa region, der er cirka 24-25 markeder.

Størrelsen bag det hele, der rent faktisk hedder the Olympic Movement, har med andre ord planer om at komme ud med en egentlig TV kanal i +75 markeder fra den 1. november, med “the Olympic Channel”, der som vi forstår det bliver distribueret/etableret af Eurosport/Discovery i Europa og af beIN Media Group i MENA.

Partnerskabet i MENA, gik i luften den 4. september, og ender altså med en 24/7 linear kanal fra den 1. november, som vi forventer også bliver etableret her i Europa.

Etableringen starter dog blødt op med bare otte daglige timers Olympic sport, på en beIN kanal, der er en free-to-air kanal, der bliver distribueret som alle andre TV kanaler i området. (typisk via satellit)

Det er fortsat lettere ukendt hvad der kommer til at ske fra den 1. november.

Sikkert er det dog at lokale events – som Swoop Freestyle FAI World Championships – der fornyligt kunne opleves på flere danske TV kanaler og på the Olympic Channel, ud over at være ren markedsføring for netop the Olympic Channel, også bliver en fast del af kanalen, når den går i luften til november.

helei1.jpgTilbage i MENA området er Mark Parkman, der er general manager of the IOC”™s global Olympic Channel glad.

-We are excited to collaborate with beIN Media Group to deliver the Olympic Channel experience to their audiences throughout this important and growing region, bringing them closer to the Olympic Movement all year round, starter han og fortsætter.

-Our partnership with beIN to create a co-branded linear platform gives us a powerful position in MENA to further engage fans and new audiences with the Olympic Channel brand and the Olympic Games than ever before, slutter han.

Yousef Al-Obaidly, Deputy CEO of beIN Media Group er også glad.

Han siger:

-beIN is passionate about sports. We are constantly collaborating with our global partners to present sports to our subscribers in high quality. The Olympic Channel debut in MENA beIN network demonstrates that beIN is the only premium destination for sports lovers in the region, slutter han.

Tilbage til sidst i juli hvor aftalen om Europa og dermed en aftale om 50 markeder blev indgået sagde Mark Parkman, der general manager of the IOC”™s global Olympic Channel:

-We are thrilled to partner with Eurosport to bring audiences closer to the Olympic Movement through a more personalized experience through the Olympic Channel.

Jean-Briac Perrette, Discovery Networks International President and CEO, supplerede:

-This long-term partnership with the Olympic Channel raises the bar in terms of delivering the very best Olympic stories to more audiences in the most accessible way, sluttede han

Vi er ikke helt afklarede om hvor mange millioner flere potentielle seere, MENA inkluderer.

Men et bud er at MENA og EU til sammen repræsenterer +600 millioner seere.

Aftalen for Euroapa fortsætter til og med 2024. Det er ikke kendt hvor lang tid aftalen for MENA er.

Vil du gense et klip fra Swoop Freestyle FAI World Championships, er det muligt her.

Her et par klip fra deres YouTube kanal, der må formodes at blive udviklet i takt med at interessen for the Olympic Channel vokser.