Discovery laver OL med Snapchat

Eurosport, der som bekendt er en del af Discovery, ser ud til at have målt sig frem til at de unge bruger Snapchat, hvorfor deres vinter-OL til februar, bliver en stor omgang Snapchat i et helt nyt Discovery univers.

Ideen er ikke overraskende at lade de mange forskellige – nationale – afdelinger af Eurosport, få endnu bedre kontakt til deres seere via Snapchat, hvilket dermed også giver lidt kontakter til deres annoncører, der er en vigtig del af dette koncept.

ol1.jpgEuroport, forventer – indtil videre – at gå ud til omkirng 55 millioner Snapchat brugere, der – uden at det er helt præcist – er pænt unge, og som derfor er en specielt interessant målgruppe.

Aftalen der er et såkaldt “strategisk reklame- og indholdssamarbejde i forbindelse med det kommende vinter-OL i PyeongChang i Sydkorea”, går i den forbindelse i begge retninger.

Det er nemlig ikke blot Eurosport der kan bruge den øgede opmærksomhed.

Snapchat selv ser også ud til at kunne drage en række fordele.

Indtil videre er det kendt at planen handler om at etablere en række såkaldte Snapchat Discover(y)-universer, konkret fire forskellige, så Eurosport seere, og de unge der – for eksempel – ikke kigger med, kan vælge et af foreløbig fire universer, hvor forskellige dicipliner, forskelligt indhold og andet, vil være til at finde.

Læs også  Signe Molde vært på P3 Guld

Konceptet, der skulle hedde “Our Stories”, er såkaldt “kurateret indhold fra Snapchats brugere”, suppleres med “Publisher Stories”, der er “indhold produceret af blandt andre Eurosport”, hvilket giver plads til egentligt annoncør betalt.

Ideen ser dermed ud til at være egentligt pan-europæisk og flersproget, forstået på den måde at der stadig er fokus på “lokale brands”, der skal have/får “unikke muligheder for at nå de yngre kommercielle målgrupper på helt nye måder”.

Blandt indholdet de unge kan se frem til er blandt andet “behind-the-scenes action”, samt “relevant indhold fra de olympiske atleter og influencers”.

Michael Lang, President, International Development & Digital for Discovery International siger:

-Vi er begejstrede for at kunne bringe de Olympiske Leges spænding direkte til Snapchats engagerede yngre publikum, så Discovery på tværs af Europa kan levere på sit løfte om at bringe Legene til flere mennesker på tværs af flere skærme i Europa end nogensinde før. Partnerskabet sikrer originalt Discovery-indhold fra de Olympiske Lege til en af de mest indflydelsesrige sociale medie platforme i verden, starter han og bliver suppleret af Imran Khan, Chief Strategy Officer, Snap Inc. (Snapchat)

-Vi ved med 55 millioner brugere i Europa, hvoraf mere end to tredjedele dagligt skaber indhold med app”™en og et tidsforbrug på 25 til 30 minutter dagligt, at vi har et exceptionelt reach. Vores partnerskab med Discovery er en kæmpe gevinst for snapchattere, fordi det betyder, at vi kan give vores brugere den bedst mulige oplevelse af de Olympiske Lege, slutter han.

Læs også  Nent prøver med norsk supernatural

Jonathan Davies, managing director, international advertising partnerships for Discovery & Eurosport, er også glad.

Han siger:

-Vi kunne ikke være mere spændte og begejstrede over at være “The Home of the Olympics” på Snapchat i Europa. Samtidig er vi glade for at kunne give vores olympiske sponsorer og annoncører eksklusiv adgang til de målgrupper og samtaler, som kun Snapchat kan levere ved et af 2018″™s mest højprofilerede sportsbegivenheder globalt, slutter han.

Discovery og Snapchat har i det små allerede testet et lignende tiltag.

Det gjorde de med “Shark week”, der også blev til et “Snapchats Discover(y)-univers, tilbage i juli.

Det må have fungeret efter hensigten, da de nu fortsætter.

Discovery Communications, kan i hvert fald fortælle at der var omkring 17 millioner unikke Snapchat brugere der tjekkede indholdet ud.