Eurosport lover et OL der ikke er set før

De fleste har sikkert bemærket at OL ikke længere er PBS TV.

Det er derimod en benhård forretning, hvorfra der skal rives reklamerkoner og lidt til ud af, mod at forbrugerne så ellers får lidt på opleveren.

Noget som Eurosport, har planer om at gøre allerede ved dette års Vinter OL, der retteligt først starter tidligt næste år.

ol1-2.jpgPlanerne er indtil videre at dette OL, bliver det første “fully-digital Games for Europe”, hvilket blandt andet inkluderer “the interactive Eurosport Player”, der sørger for at betalende fans kan se med, altid.

Også selv om at de er på arbejde, for at tjene penge nok til at få råd til at se med.

The interactive Eurosport Player kommer således til at sørge for at “fans can watch every minute, every athlete and every sport”, uanset om de er i nærheden af et apparat der kan vise OL eller ej.

Rigtige fans kan derfor se frem til at opleve alle 4000 timers dækning af begivenhederne fra de omkring 100 events der bliver dækker.

oll7.jpgBehørigt suppleret op med omkring 900 timers live TV.

For at få kunder og andre til at forstår hvad den her digitale fremtid inkluderer, starter Discovery, der ejer og driver Eurosport en større kampagne op først i november, der hedder “Make it Yours”.

Denne er tænkt som forklaringen på hvordan seere og fans kan gøre OL til netop deres begivenhed, og “take control” over deres personlige “Games experience”.

Blandt andet ved selv at vælge hvad de vil se.

Discovery har til formålet blandt andet indgået et større samarbejde med Snap(chat), der under hele forløbet ( vinter OL), vil supplere med “user-generated” og “behind-the-scenes” indhold fra PyeongChang 2018, suppleret med nye – endnu ikke forklarede – muligheder for at den enkelte kan se hvad hun eller han ønsker at se.

Pænt relevant, da tidsforskellen alene betyder at det er umuligt at se med live.

ski-2.jpgSuppleret af at mange begivenheder afholdes samtidig.

Blandt de tiltag vi allerede nu ved kommer, er “the Eurosport Cube”, der er et AR studie, der har planlagt at bruge “data to create an immersive and interactive environment”.

Det kunne sagtens betyde at der vil kunne opleves AR versioner af de bjerge hvor skihopperne hopper ud, eller der hvor slalom folket banker ned af bjerget.

Dette suppleres op med “My Olympic Confession”, der er planlagt til at sende/distribuere “self-narrated stories” ( formodentligt fra OL deltagere ) der bliver suppleret af lignende indhold fra “Olympic legends” og “Eurosport talents”, der:

“Reveals their untold Olympic stories like never before”.

olsteder.jpgEt andet tiltag bliver “the Ones To Watch”, der kigger på “nye stjerner” ved dette OL, der – sammen med alle de andre tiltag – ser ud til at have et simplet formål.

Nemlig at få unge til at se med, og dermed skabe en fremtidig brugerbase, der kan sendes TV til langt ud i fremtiden.

Ganske morsomt at det ender med at blive the Olympic Winter Games, i PyeongChang, der – kunne ende med – at revolutionere den måde de unge “ser TV” på.

Et tiltag der – ydermere – problemfrit kunne kopieres her i landet, hvor specielt de to store broadcastere helt ser ud til at have opgivet den såkaldte “ungdom”.

olmand.jpgJean-Briac Perrette, Discovery Networks International president and CEO, siger:

-PyeongChang 2018 marks the first Olympic Games of our ground-breaking long-term partnership with the International Olympic Committee. We want to redefine the Olympic Games experience for the viewer with immersive storytelling, unrivalled expert talent and an all-screen strategy reaching new and younger audiences, starter han og fortsætter.

-We know that viewers want more: more access to their local heroes, more expertise and more ways to watch the Olympic Games, and this is exactly what we are bringing to fans across Europe, slutter han.

Peter Hutton, CEO Eurosport, supplerer:

-Our leadership in sports broadcasting, combined with Discovery”™s extensive presence and platforms, will bring local fans closer to the events and athletes that they love, fortsætter han.

-Our world-first Eurosport Cube studio is a perfect example of this, using AR and enhanced data to offer fans more informative analysis of the action. This will bring to life expert analysis in an interactive and immersive virtual world which has never been seen before at an Olympic Games, slutter han.