Signe Vadgaard bliver OL babe

Hvis du troede at der ikke skulle stå en kompetent og heldig kvinde forrest til at præsentere de mange “games” i Pyeongchang, Sydkorea, her fra lige om snart, tager du fejl.

Dertil er Signe Vadgaard alt for god.

Og nu hvor hele Discovery Networks Danmark og Eurosport, der inkluderer kanaler som Kanal 5, Eurosport og Eurosport Player er på vej ind i Vinter-OL “mode”, er det på tide at værten blvier præsenteret.

signa5.jpgOg valget faldt altså på Signe Vadgaard, der bliver “spydspids” ( selv om at de vist ikke kaster med spyd i Vinter-OL, red. ) i dækningen af 2018s første mega begivenhed.

Her forleden – eller er det idag – hvor der er/var præcis 100 dage til Vinter-OL, kan vi så alle glæde os til at det bliver Signe Vadgaard, der kommer til at forklare de enkelte der stadig ikke er helt hjemme i de mange dicipliner, hvad det egentligt er der sker på deres smartphones, hvis det er der de kigger med.

Signe Vadgaards kommer nemlig både til at optræde på Kanal 5, Eurosport 1 og Eurosport 2 og på Eurosport Player, der er mest tiltænkt mobiler.

Desuden er det der alt livedækning fra OL er samlet, da det jo ikke er altid at der er tid til at sende indholdet på TV.

Læs også  Der skal snart synges på Kanal 5

Omvendt kan fans se alle 4000 timers TV fra det kommende OL, der.

Eurosport Player, er i den forbindelse tæt på egentlig nytænkning, selv om at denne platform har eksisteret i et stykke tid.

Bedst af alt er Signe Vadgaard endog særdeles parat til at “bringe danskerne helt tæt på de traditionsrige vinterlege og fortælle de mange historier, der omgiver en så prestigefyldt sportsbegivenhed”.

signe3.jpgHun forklarer:

-OL er noget helt særligt for mig. Mange bruger et helt voksenliv på træne sig op til det, så jeg er vildt glad for at få lov til at komme helt tæt på atleterne og fortælle deres historier. Og så er der alt det, der omgiver atleterne – disciplinerne, også dem vi ikke kender, og den vilde produktion der går i at afholde et Vinter-OL og sende det ud til resten af verden. Alt det skal danskerne føle, de står lige midt i, når vi går i luften, starter hun og fortsætter.

-Min rolle er ikke at være ekspert på skihop, langrend eller bobslæder. Det har vi samlet den bedste flok af eksperter til at klare. Min rolle er at bringe danskerne tættere på Vinter-OL på en anden måde ved at finde de lidt skæve historier og tage folk bagom atleterne og disciplinerne, slutter hun og lover at hun “bevæbnet med mikrofon, en kameramand og en direkte linje hjem til studierne i Danmark”, vil rapportere som du aldrig har set det før.

Læs også  Badehotellet er over os

Signe Vadgaard er med andre ord ikke eksperten, men derimod en person der har “en dyb passion for sport og en upoleret spørgelyst, som hun vil tage i brug, så både vintersportsentusiasterne og alle dem, der ikke kender forskel på skeleton og bobslæde, vil blive underholdt hjemme i stuerne, når hun reporterer live fra Sydkorea”.

I det hele taget tyder en del på at både Eurosport og Discovery Networks Danmark satser pænt hårdt på at “konvertere” Vinter-OL til en slags “ungt TV”, der både er målrettet de unge og som også – helst – skulle få flere unge til at se med.

Noget Anders Antonsen, der er Nordisk sportsdirektør hos Discovery Networks Danmark også håber på.

Han siger:

-Grundlæggende vil vi formidle Vinter-OL på en ny måde, og på en måde som er mere relevant og tættere på seerne. Derfor er Signe vores frontfigur. Og derfor kommer vi til at sende Vinter-OL der, hvor danskerne er ““ både på tv, via vores partnerskab med Snapchat, på sociale medier, og jo i særlig grad via Eurosport Player, som er det eneste sted, hvor seerne kan få den fulde Vinter-OL-dækning, starter han og fortsætter.

-Nu er der kun 100 dage til, og nedtællingen er for alvor begyndt. Vi håber på, at vi med en omfattende dækning på tre af vores kanaler og en massiv digital tilstedeværelse kan få endnu flere danskere til at heppe med, når legene begynder, slutter han. 

Læs også  Rita er tilbage

Discovery Networks Danmark har ydermere indgået en såkaldt “partnerskabs aftale” med DR, hvilket betyder at DR også kommer til at sende en del fra vinter-OL.

Aftalen, der ser ud til at inkludere sommer-OL i 2020, blokerer dermed TV2 totalt, der reelt ingen adgang har til at sende fra hverken denne vinters OL, eller det efterfølgende sommer ditto i Tokyo.

Discovery Networks Danmark har i øjeblikket i følge dem selv, en penetration på 87, der er endog meget tæt på den penetration TV2 nu er nede på ( de mister løbende en smule penetration ) og deres såkaldte kommercielle seerandel blandt de 15-50 årige er cirka 22 procent.