News kommer stærkt ud af 2017

En ny strategi for TV2 News i 2018, skulle efter sigende være – også – at gøre kanalen “relevant for danskerne ““ også når der ikke er breaking news”.

Strategien er dog ikke helt ny, da det også var den kanalen fulgte sidste år.

Og da det i følge TV2 News, var den der gav dem et tilsvarende flot 2017, er planen at fortsætte og gøre det endnu bedre i 2018.

Sidste års sidste måned, december, var i den forbindelse den måned aller flest så kanalen.

Noget der lyder flot.

Dog med det forbehold at det samme gjorde sig gældende i november, oktober, september og august også.

TV2 News voksede simpelhen som bare pokker i 2017.

Og nåede højder den aldrig havde nået tidligere.

newsstor.jpgSlutresultatet er at kanalen i 2017 løb med en seerandel på 4,2 procent, hvilket gør TV2 News til landets sjette mest sete kanal.

Enkelte vil have bemærket at der ikke var specielt mange folketingsvalg eller regeringsdannelser, sidste år.

Og der var også færre ( det var vi ikke mange der opdagede ) breaking news-bjælker på kanalen.

Så når den alligevel vokser, må de jo gøre det som de gør, helt rigtigt.

Som TV2 News selv skriver det, er kanalen blevet mere “relevant for danskerne ““ også på dage og tidspunkter, hvor der ikke er gule breaking news-bjælker på skærmen”.

Chefredaktør Ulla Pors Nielsen, siger:

News har i 2017 bevist igen og igen, at vi er bedst til breaking news, og seerne og brugerne ved godt, hvor de skal søge hen, når der sker store begivenheder. I de situationer formår vi at være præcise og opdaterende, og vi skaffer de bedste billeder og øjenvidneberetninger. Men vi kan meget mere end det, starter hun og fortsætter.

-Vi haft nemlig også haft succes med den dækning, der viser, at News er meget mere end gul bjælke. Vi har igangsat det debatterende “News & Co.”, der fortæller dagens vigtigste nyheder og sætter dem i perspektiv og til diskussion, og vi har skabt populære magasinprogrammer hen over hele ugen. Herudover er vi lykkedes med debatter i primetime, fordi vi er blevet bedre til at fange de aktuelle emner og dagsordener, som kan foldes ud, debatteres og give ekstra vitaminer til den daglige News-flade, slutter hun.

Kanalen sendte i den forbindelse 8000 timers TV, og da der jo kun er egen-producerede nyheds- og aktualitetsprogrammer, på fladen, er det hjele jo “dansk”, hvilket åbenbart er vigtigt for seerne.

Kanalen vurderer selv at det er formater som “Verden ifølge Trump”, “Tirsdagsanalysen”, “Lippert” og “Besserwisserne” samt “Presselogen”, der får seerne til at komme igen og igen.

Selv det helt nye “Business Class”, der startede sidst i 2017 har på kort tid fået sine fans.

Programmet er derfor opgraderet til at blive sendt hver uge hele 2018.

Ulla Pors Nielsen fortsætter:

-Business har hele tiden været en styrkeposition for News, og med programmet “Business Class” har vi skabt et aktualitetsmagasin, der ser på ugens erhvervsnyheder med et twist. Vi har fokus på dansk og internationalt erhvervsliv og de mennesker, der tager de store beslutninger eller på anden måde viser vejen, når det gælder forretning, innovation, iværksætteri, ledelse og den generelle økonomiske udvikling, slutter hun.

Kanalen har planer om at dække det russiske valg heftigt i 2018, ganske som at TV2 News forventer at sommerens VM i fodbold, kommer til at fylde godt i programfladen.

Ulla Pors Nielsen siger:

-Vi glæder os til i foråret bl.a. at fokusere på den nye trussel fra øst og på forholdene under og med Putin, sluter hun.