Orange i Frankrig er smarte

Nu hvor en række broadcastere må have sundet sig over den umuligt heftige succes alverdens streamere ser ud til at have, begynder de at gøre noget ved det.

Desværre er der fortsat pænt mange broadcastere der tror at de kan nøjes med at lade “streamerne” se deres flow TV kanaler, i håbet om at årsagen til de dalende seertal, er at folk ikke længere ser TV, på deres TV.

Og at de nu, kan se det alle steder, stadig hængt op på den kedelige detalje at de jo stadig skal kigge med, når broadcasteren mener at de – for eksempel – har prime time.

Igen.

damepickle2.jpgDet er jo ikke til at vide om det fungerer, da streamere jo aldrig oplyser deres seertal.

Et bud herfra er dog at mange der overvejer en premium TV pakke, hellere vil investere i 2-5 streampakker med fuld frihed, end en enkelt, hvor de er tvunget til at vågne op ved 3 tiden om morgenen, for at se et af de mindre populære programmer.

En anden trend ser ud til at være at broadcasterne tror at deres kunder elsker reklamer så disse hellere vil “adfærds registreres” kombineret med reklamer der ikke kan spoles forbi, mod 20-30 procent rabat til den streamtjeneste, selvsamme broadcaster allerede tilbyder.

Nu bare med en heftig registrering af bruger vaner suppleret med reklamer.

Og det er her Orange i Frankrig – måske – har fat i det rigtige.

Orange har nemlig netop lanceret deres egen streamtjeneste, der – mere eller mindre – er et automatisk tilkøb, når du køber Internet adgang, eller Telefon ditto hos Orange.

Dermed kan kunderne få adgang til streamet indhold som og når de vil.

Og.

Fik vi nævnt det.

Uden reklamer, da indholdet jo allerede er betalt på Pickle TV i Frankring.

Som du har gættet det, er målgruppen under 60 år.

Konkret er det de såkaldte millennials, som Orange vil have fat i.

Og nu hvor de 15-35 årige let kunne tænkes at være friske på at betale 4.99 euro for eSports, Manga og en god omgang South Park, forventer Orange at deres tiltag bliver en succes i en fart.

De må i den forbindelse have analyseret sig frem til at reklamer uanset om det er i blokke eller andet, der spilder de unges tid på mobilen, ikke kan accepteres, hvorfor pengene altså hentes hjem i form af ren rå betaling i form af et abo der giver adgang til eksklusivt indhold der ikke findes andre steder.

Som tidligere pointeret er Orange France heller ikke længere fremme i skoene end at de da også lige mente at det var på sin plads med en egentlig TV kanal, hvorfor det er muligt at se Pickle TV på set-top box, via app eller on-line.

Det omtalte eSport produceres i den forbindelse af ES1 kanalen, der nu har fået en bredere distribution, suppleret med at Orange også køber en masse musik TV af dem.

Musik er dog delvist leveret af Clubbing TV, der må formodes at være samme koncept, nemlig musik fra væg til væg, døgnet rundt, der nu kan streames ( sikkert ) både live og som enkelt segmenter.

South Park som Studio+ har rettighederne til i Frankrig er med andre ord også inde over.

Og da de ydermere producerer en masse film og serier, ser det ud til at være planen at nye TV serier eksklusivt vil få premiere på Pickle TV.

Skulle der være tvivl om at det er de helt store der er inde over, er det såmænd Vivendi der ejer en god del af det indhold – via egne selskaber – der ender på kanalen/streamen.

Orange France skriver:

-Through Pickle TV, Orange is responding to the changing uses of its customers, particularly with Orange 4G and 100 percent fibre, which gives them an incomparable experience, and makes Orange a driving force for the development of legal digital content, slutter de.