Køb løs med fjernbetjeningen

Det er vel sagtens lige så oplagt, som det nu endeligt er muligt.

Forbrugere der har købt sig adgang til Hulu, kan nu handle lidt med deres fjernbetjening.

Som altid kræver det bare at du er Hulu kunde, bor i USA, og har deres kasse som du er logget ind på.
Når du er det, kan du – til gengæld – se den næste Lara Croft film, ved biograf premieren, forudsat at du kan finde ud af hvor du vil se filmen henne.

I første omgang, er det nemlig ikke videofilm og adgang til serier du kan købe, men derimod oplevelser ude i virkeligheden.

kobeher.jpgDet gør på ingen måde oplevelsen af købet ( klik og du har købt ) mindre, ganske som den kommende Lara Croft film sikkert også er heldig.

Vi har – i erkendelse af at du ikke kan handle med fjernbetjeningen herhjemme endnu – fundet promoen frem, så du kan beslutte dig for at gå ned i biografen og spørge dem, hvorfor de ikke – for længst – har fået den samme ide.

Som vi forstår det, bliver det – på Hulu – muligt at købe med dit “hulu ID”, hvilket – reelt – er det samme som du kan med dit “Apple ID” på – for eksempel – deres Apple TV, hvor en film eller en serie også blot er et klik væk.

Som vi forstår det, kan du dog ikke købe fysiske ting “ude i virkeligheden” hos Apple.

Endnu.

Omvendt betyder tiltaget jo – vel sagtens – at andre snart følger efter, hvorfor der ikke kan gå længe før du hos Amazon kan købe alt det andet de også sælger, ganske som Netflix burde være på vej med noget tilsvarende.

Igen.

Indtil videre er det kun hos Hulu det er muligt idag.

Og nu hvor de har valgt at kalde deres ide foe “T-commerce”, fordi det er hvad det interactive TV selskab Brightline, kalder det, kan seere fra igår ( onsdag ) købe biletter til kommende film, og snart meget mere.

Jacqueline Corbelli, der er chairman and CEO på Brightline, siger:

-This is the first step in a much broader strategy and approach to the marketplace to bring the transaction closer to the viewer, slutter hun.

Læs mere om Brightline her

Her en promo for den kommende Lara Croft