TV2 og Co vinder heftigt ved Promax

TV2 Marketing er neto blevet udråbt til noget så fint som “Marketing Team of the Year”, ved den netop afholdte Promax fest.

Og selv om at TV2 bestemt vinder priser – ind imellem – er dette års priser, helt ekeptionelt flotte.

TV2 vandt nemlig det såkaldte “Grand Prix”, der er den absolut fineste pris en kommerciel broadcaster kan vinde.

promax.jpgMarketingchef Jacob Weinreich, forklarer:

-Det er to års målrettet indsats, der forløses på fantastisk vis med denne pris. Det er ikke sket før, at et rent dansk team har opnået den anerkendelse, starter han og fortsætter.

-Drømmen har fra start været en Grand Prix, da den favner hele afdelingen og vores fælles udkomme. Vi spiller sammen på et stort hold hver eneste dag. Og ligesom i sportens verden, så har du både dem, der skal skabe idéer, dem der skal lave mål, dem der holder humøret oppe, når det ser svært ud ““ og dem, der bare slider i forsvaret, uden at der nødvendigvis er samme opmærksomhed på håndværket, slutter han.

Og der er nok noget om at TV2 næsten har været der, flere gange.

Faktisk 19 gange, har TV2s marketing været “shortlistet”.

Omvendt betyder det også at TV2 blander sig med de helt store.

Altså dem der har budgetter som TV2 kun kan drømme om.

Ud af hele 79 shortlistede broadcastere og streamingtjenester, deler TV2 således den ære sammen med NBCUniversal, der måske ikke var dem der brændte en masse kustymer af ved SXSW for at få maksimal fokus på den næste sæson af “The Handmaid”™s Tale”, der her i landet bliver sendt på HBO.

Men som altså stadig har budgetter TV2 – formodentligt – kun kan drømme om.

TV2 meldte sig med sejrene også ind i en anden gruppe, nemlig de broadcastere/streamere der har “The Best Inhouse Marketing Team”.

Så meget at TV2 såmænd også løb med den pris.

tv2vand.jpgJacob Weinreich fortsætter.

-Vi er begunstiget af stærke digitale platforme hos TV2, hvor vi er lykkedes med at flytte på flere af de klassiske tv-fagligheder ind i en verden, hvor alle platforme favnes i vores kampagneudviklinger. Det er gået utrolig stærkt og vidner om medarbejdere, der både har eminente evner og har vist sig omstillingsparate. Det er ret enestående, slutter han og henviser til de i alt tre guld- og to sølvpriser til kampagnen “Alt det vi deler”, guld for Zulu serien ( markedsføring af ) “SJIT Happens”, guld til Tour de France-studiet, samt to X sølv til “Knæk Cancer-kampagnen” og en omgang “talentsølv” til Kristian Vestergaard.

Her priserne i listeform:

Guld

“Copywriting”: “Alt det vi deler”

Best New Concept

“Alt det vi deler”

Best On Air Ident (inhouse)

“Alt det vi deler”

Best Social Media Campaign (for a programme)

“Shit Happens”

Best Set Design

“Tour de France”.

Sølv

Best Integrated Campaign (for a channel)

“Alt det vi deler”

General Brand Campaign

“Alt det vi deler”

Best Social Media Campaign (for a channel)

“Knæk Cancer”

Best On Air Consumer tie-in brand/integrated spot

“Knæk Cancer med Boozt”.

Best New Talent

Kristian Vestergaard.

Agency of the Year

&Co (“Alt det vi deler”)

Det er muligt at læse mere i det – typisk – totalt umuligt at læse on-line magasin, her, hvor du også kan finde de andre vindere.

Herunder den ekstremt succesfulde udenlandske version, der nu er oppe på 4,7 millioner views på YT.

Den dansk talende er fortsat nede på 227.000 views.

One thought on “TV2 og Co vinder heftigt ved Promax

Kommentarerne er lukket.