DR vinder priser i Madrid

DRK har netop været til “EBU Connect Awards 2018”, der er PBS broadcasternes version af Promax, hvor DRK såmænd løb afsted med en række priser.

Konkret endte det således med at DR løb med hele tre priser, der i alle tre tilfælde er priser som DR Medier Markedsføring reelt vinder.

For selv om at man er PBS TV, der – mere eller mindre – kun lever for at tjene en befolkning med oplysning og begavet indhold, kan det ind imellem være nødvendigt at markedsføre indholdet, så seerne bemærker at det findes.
Og det er såmænd det DRK er så gode til at de løbe med 3 priser, ved den netop uddelte EBU Connect Awards 2018.

Priserne, der blev uddelt som en del af en to dages konference, var – i princippet – et par arbejdsdage, der også kiggede på hvordan de enkelte PBS castere “sælger deres indhold”.
EBU Connect Awards 2018
Og nu hvor DR Medier Markedsføring løb med hele tre priser, ud af 12, gik det da vist ret godt for DR.

Blandt de priser DR løb med, var for deres “tværmedielle kampagne om stress”.
Et tema DR kiggede på, sidste efterår.

Temaet og eksekveringen gik så godt at DR vandt prisen for “Best Factual Promotion”, foran størrelser som BBC og RTVE.

DRK var også ude med en “image-kampagne”, der havde til formål at “vise bredden af kultur og lægge flere perspektiver på begrebet”.
Som du har gættet handler det her om at klippe indhold fra kanalen sammen til noget nyt og spændende.
Kategorien hedder derfor “Best Editing Based On Existing Material”.
Og den vandt DR altså også.
Denne gang foran BBC Radio, France 5 og NRK.

Sidste kampagne DR vandt guld for, var prisen for “Best Overall Programme or Speciel Event Campaign”, der var for en “DRs kampagne på tv, web, radio og sociale medier forud for kommunalvalget”.
Her vandt DR foran Tjekkiet, Irland og TV2 her fra landet.

DR Medier Markedsføring hentede – for en måneds tid siden fire andre priser, ved den netop afholdte Promax-konference i Rom ( der hvor TV2 plejer at vinde en masse priser )(hvilket de også gjorde i år), som du kan læse her.

Tilbage ved Promax ( april ), var det også DRs “stresskampagne”, for kommunalvalget der modtog en pris. ( og nu vinder den så igen ved EBU Connect Awards 2018 )

EBU Connect er i den forbindelse en nu snart 20 år gammel historie, hvor PBS/EBU broadcastere hygger sig med at diskutere hvilke kampagner der fungerer, og hvorfor.

I år var det altså DR der var gode.
Så tillykke med det.

Vi har desværre ikke kunne – embedde – nogle af de vindende kampagne film.
Der skulle dog være en af vinderne, et eller andet sted på /om DR, så hvis du bruger et par minutter – eller timer – kan du måske være så heldig at finde lidt levende billeder, der.
Vi fandt dog et par af de konkurrerende videoer fra FR3, der (?) måske også vandt lidt.