Nent Group shopper løs

Hvis enkelte skulle gå og tro at opsplitningen af MTG til blandt andet Nent Group, hænger sammen med at de mangler penge, tager de helt fejl.
Noget Nent Group har understreget ved idag at fortælle at de netop har købt Premier League rettighederne for de næste tre år.
Dermed vil den/de svenske danske og finske platforme ( altså ikke kun TV ) kunne vise alt muligt fra Premier League, 3 år frem efter 2019, hvor de har rettighederne til, indtil idag.
MTG der har haft rettighederne siden 2010 i Sverige og her i landet, fortsætter dermed med at være det sted hvor fodboldglade får dækket en god del af deres behov.
Nent Group investerer heftigt i rettigheder

Købet af rettighederne fra 2019, ser ydermere ud til at være blevet udvidet til 13 procent flere “live games”, der totalt ender med at blive til 232 kampe der bliver sendt live, i perioden.

Blandt nyhederne ( i 2019 ) er at der også kommer en række kampe med kick off klokken 20.45 på lørdage.
Altså ud over de kendte tidspunkter.

Jørgen Madsen Lindemann, MTG President og CEO er glad.
Han siger:
-The Premier League is the most popular national football league in the world, attracting the best players and managers from around the world. It runs almost all year round so provides constant entertainment, and now features even more time slots throughout the week. We are delighted to have extended our successful partnership with the Premier League, and we look forward to providing more coverage for viewers than ever before, slutter han og bliver suppleret af Anders Jensen, der er NENT Group President og CEO.
Han siger:
-Our Nordic sports portfolio enables us to bring sports fans unique entertainment experiences. Our coverage of English football is unparalleled with the FA Cup, EFL Cup and EFL Championship, as well as the best Premier League teams competing on the ultimate European stage in the UEFA Champions League. Our talented production and commentary teams will deliver the best possible coverage of this extraordinary content for all of our viewers, slutter han og bliver suppleret af Peter Nørrelund, MTG EVP og CEO of MTG Sport
Han er rigtig glad og siger:
-We have enjoyed a successful partnership with the Premier League for many years now. It has enabled us to bring our viewers the top players, the toughest matches and the most action-packed seasons of the beautiful game. We have developed long term partnerships with rights holders around the world, in order to ensure that we can offer the very best sports coverage in our markets. These are based on our careful creation and curation of high quality content, using the latest technology and the best on-screen talent, slutter han.
Nent Group investerer heftigt i rettigheder
Festen stopper dog slet ikke der.
Igår handlede det således om Formula 1 rettighederne som Nent Group også har købt.
Her handler det om rettighederne til denne sportsgren frem til 2021 i Danmark Norge og i Sverige.
Dermed er de 3 næste sæsoner sikret, hvilket er ret heldigt, da netop formel 1 i sidste uge, formodentligt var det absolut mest sete program, hvis der bliver kompenseret for den relativt lave penetration TV3+ har, der sendte “Formel 1 – Grand Prix”, der havde 389.000 seere.
Et realistisk bud er programmet kunne/ville have haft op imod 800.000 på en af hovedkanalerne, hvis man altså modregner/kompenserer for at der er relativt få husstande der kan se TV3+.

Derfor kan det vel heller ikke overraske at planen er at sende hvert eneste løb, suppleret af forberedelser, og hvad der ellers er at sende frem til 2021.
Ian Holmes, der er Formula 1 Director of Media Rights er glad.
Han siger:
-We have worked with MTG ( nu Nent Group ) for more than a decade and they have continued to provide fantastic coverage of Formula 1. As the leading and most innovative entertainment company in the Nordic region, MTG’s NENT Group is the right home for F1 racing. We look forward to continuing our relationship and working collaboratively with them on the F1 TV Pro OTT service and, in so doing, taking our partnership to new levels in the coming years, slutter han.
Nent Group har ydermere planer om at tilbyde ekstra indhold som streams, der kan tilkøbes af specielt interesserede fans.
Det bliver dog først muligt i 2019.
Der kan de samme fans så ellers supplere op med Nascar, V8 Supercars, MotoGP og speedway (fra de nordiske lande), samt Formula 2, Porsche Supercup, Race of Champions og endelig Formula Renault Eurocup (Danmark, Norge og Sverige).

Slutteligt har Nent Group endelig i forgårs investeret i de nordiske rettigheder til IHF World Handball Championship indtil 2025.
Og nu hvor de alligevel var igang, købte de også lige the EHF European Handball Championship indtil 2026.

Der bliver med andre ord netop så meget for sports interesserede at se på, på Nent Group’s mange platforme de næste mange år.
Nent Group har allerede rettighederne til DKB Handball-Bundesliga til 2023.

One thought on “Nent Group shopper løs

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.