Panasonics lille EVA vinder en pris

Vi er sikkert ret mange der ikke nåede forbi Cine Gear Expo 2018.

Heldigvis er de priser der blev uddelt nu omvendt til at finde ud af, for dem af os der ikke var der.
Og der er faktisk flere sjove ting.

Specielt at det nye – skin tone – kamera Panasonic AU-EVA1, løb med den tekniske pris.
Motivationen kender vi ikke.
Men man kunne gætte at kombinationen af at dette kamera kan optage RAW i næsten 6K, for ( noget der ligner 6K dollars ) er en motiverende faktor, ganske som at Panasonic jo rent faktisk har indfriet deres “roadmap” som de lovede.
Det er altid dejligt når det sker.
Cine Gear Expo 2018 uddeler tekniske priser
Af andre vindere kan nævnes:
Carl Zeiss der vinder for “the Supreme Prime Lenses”.
Igen gætter vi, og formoder at der er tale om de nye pimes til Alexa LF og andre full frame kameraer.
Cine Gear Expo 2018 uddeler tekniske priser
En næsten vinder var Infinity Photo-Optical Company, der har skabt “the InfiniProbe TS-160 ROBUSTO Lens”, der kan komme så tæt på – for eksempel – fluer, at det er muligt at se visse detaljer i deres øjne.

Blandt producenter af “Camera Technology: Accessories”, var der også et par vindere.
Det stod nemlig lige mellem Cmotion Gmbh. der han udviklet “the cPRO Lens Control System”, mens Ignite Digi har udviklet “the Gimbal Mate”.
Cine Gear Expo 2018 uddeler tekniske priser
DJI, der for alvor er med i det gode selskab nu, fik en pris for deres “Master Wheel”, der – kort fortalt – fungerer som en hjul-baseret og super billig kontrol af en DJI 2, så kameraer kan opereres som amerikanske DoPs gjorde det i 30erne.

Lys er som bekendt altid relevant i film og TV produktion.
Her var det så ikke et kina produkt, der vandt.
Det var derimod “Rosco der har skabt “the MIX Lumiere”
Cine Gear Expo 2018 uddeler tekniske priser
“Inventors/Designers” kategorien havde også 3 vindere.( det stod lige )
Den ene var Digital Sputnik der har skabt “the Voyager”, mens LiteGear Inc. har udtænkt “the LiteMat Spectrum”.
Sidste vinner var Astera LED Technology der har udtænkt “the Pixeltube Pro”.

Selv på support siden, der ( typisk ) handler hvor man kan placere et kamera, var der også et par vindere.
Allgolden viste deres “the TYR Car Camera Crane” frem, som de fleste bare elsker.
Mens Cinemoves Inc. viste deres “the Matrix 4 Axis Camera Gimbal”, der – mildest talt- er lige så vild som navnet.

Der var en lille “næsten vinder”, XM2 Aerial der har udtænkt “the XM2 Sierra Ultra Heavy Lift UAV”, der bestemt heller ikke er værd at glemme hvis der er noget der skal op i luften.
Cine Gear Expo 2018 uddeler tekniske priser
På lydsiden vandt Rode Microphones for deres NT-SF1 360 Ambisonic Microphone Array.

Slutteligt fremhævede dommerne et par produkter, de fandt specielt spændende.
Det ene var Flanders Scientific, Inc’s. XM310K, der er en 31 tommers High Dynamic Range LCD Monitor ( pris sikkert sindsyg )
Og nyt fra Fiilex, deres Matrix II RGBW LED Lamp, der – vist nok – fortsat ikke er til at finde her i landet.
Endelig blev the Digital Triptic Cineramic Camera System omtalt som en klog måde at opnå hvad systemet er bygget til.

Juryen der valgte de mange vindere ud var en herlig blanding af en bunke ASC’er og nogle der bestemmer endnu mere.

Cine Gear Expo 2018 uddeler tekniske priser