VM rykker fortsat

Seerne er og bliver vilde med fodbold.
Så meget at vi også i sidste uge kan konstatere at Fifa VM 2018 er og bliver et hit hos seerne.
Den mest sete kamp, var naturligvis “Danmark – Australien som TV2 sendte.
Her var der flotte 939.000 seere der kiggede med.

Bevares ikke helt så mange som ugen før, hvor “Peru- Danmark” havde hele 1.212.000 seere.
Igen.
Der var mange der kiggede med i sidste uge, og flere ugen før.
seertallene vokser heftigt med VM

Sådan gik det også med de andre populære Fifa VM 2018 kampe.
“Tunesien – England” havde således 868.000 seere.
Og da denne kamp blev sendt på DR, var det DRs mest sete program i sidste uge.

DR ser i den forbindelse ud til at have mest succes med deres nedtakts programmer.
Der var såleds 687.000 seere der kiggede med på “Fifa VM 2018: VM Studie nedtakt Tunesien – England”.
Dette program var således det 6. mest sete program i sidste uge.
Igen, deres andet nedtakts program, “Fifa VM 2018: VM Studie nedtakt Argentina – Kroation”, var også lidt af en succes.
Her var der således 685.000 seere der kiggede med.
Herefter er det ellers TV2 der sejrer.
Deres kampe, “Rusland – Egypten”, Tyskland – Sverige”, Polen – Colombia” og endelig Frankrig – Peru”, var så ellers de mest sete kampe, bortset altså fra dem der var lidt flere der så.
seertallene vokser heftigt med VM
Herefter blev der endeligt plads til de “almindelige” formater, som “Sundhedsmagasinet”, som DR fik lokket hele 528.000 seere til at se.
Det næste “ikke studie program hvor de taler om fodbold” program, der havde seere, var “Guld i Købstæderne”, der var det 16. mest sete format i sidste uge.
Det havde 455.000 seere, hvilket igen pointerer at VM altså hæver det generelle seertal, ganske som det ser ud til at seerne bruger mere tid på at se flere programmer og formater.
TV2s mest sete format, “Klipfiskerne”, der endte på en 20. plads kunne således konstatere at der var flotte 430.000 seere til dette format, hvilket må hænge sammen med at den humor der er i dette program, er fint afstemt til de seere der allerede har deres TV tændt.
For eksempel for at fodbold.

Til sammenligning var der 450.000 seere til det absolut mest sete program for bare to uger siden ( i uge 23 ), så VM er bestemt et hit hos seerne og – velsagtens – for TV stationerne, der sikkert håber på at det aldrig stopper.