Reklamer på Netflix

Faste brugere af Netflix kunne tænkes at have bemærket at der nu er reklamer mellem de enkelte episoder, når de binger.
Ganske som på TV2 Play’s “billige version”, er det nu også muligt at se reklamer på Netflix.

Som vi forstår det på Netflix, fra deres blog, er det indtil videre blot en “test”, hvilket – plejer – at betyde at det kun er på visse regionale markeder, og som regel kun enkelte gange eller i en kort periode.

Ideen er dog ikke som på TV2 ( reklame ) Play at sælge tjenesten lidt billigere mod at kunderne ser reklamer for 3. parts produkter der er målrettet dem.
Hvad Netflix kunderne i stedet kan forvente at se, er reklamer ( trailers/promoer ) for andre serier og film, der – igen – er målrettet deres profil.

Som TechCrunch, skriver det, er der tale om “fuld skærms videoer”, der er målrettet den bruger der er logget ind, der – formodentligt – ( snart ?) kan klikke på promoen og så se videre der.
trailers når du binger
Som vi forstår det, er tiltaget fortsat så nyt, at der ikke er integreret egentlig internaktion, hvilket kan oversættes til at det enten kommer, eller – mere sandsynligt – aldrig bliver til mere.

En bunke brugere på Reddit og Twitter har nemlig allerede klaget heftigt over dette tiltag, som de – kort sagt – ikke er tilfredse med.
Igen.
Der går jo hele tiden rygter om at Netflix mangler penge, hvorfor der – tilsvarende ofte – går rygter om nye “specielle” versioner af Netflix, der nu enten kan tilbyde HDR i UHD eller – potentiel – give brugeren lov til at undgå reklamer for andre Netflix produkter.

TechCrunch, har ydermere oplevet versioner af disse trailere, hvor der i stedet for information om den næste episode ( relevant hvis du binger ) nu er en promo, for en anden serie.
Størrelsen kan ydermere pointere at en del tyder på at kunderne verden over snart skal til at vænne sig til promoer mellem de film eller serier de ser, da Netflix allerede nu skulle mene at det er en “fin måde” at markedsføre deres indhold overfor kunderne på.

Indtil videre er det fortsat ukendt hvor i verden de tester dette tiltag af.
Det skulle dog – blandt andet – være sket i USA.
Igen.
Netflix forestår flere hundrede test hvert år, for at optimere deres tjeneste.
Både i forhold til brugere, men i særdeleshed også i forhold til deres forretning, der enten har det rigtigt godt, eller ret dårligt, alt efter hvem du spørger.

De brugere der har været kunder hos Netflix længe vil kunne huske at der rent faktisk var en tid, hvor det “kun” var muligt at se plakaten ( posteren ) til en film, eller et billede af en af de medvirkende på Netflix.
Idag er der jo både trailer og baggrunds materiale, som en del af “markedsføringen” af den enkelte serie eller film.

Netflix skriver på deres bolg:
-At Netflix, we conduct hundreds of tests every year so we can better understand what helps members more easily find something great to watch. A couple of years ago, we introduced video previews to the TV experience, because we saw that it significantly cut the time members spend browsing and helped them find something they would enjoy watching even faster. Since then, we have been experimenting even more with video based on personalized recommendations for shows and movies on the service or coming shortly, and continue to learn from our members, starter de og fortsætter.
-In this particular case, we are testing whether surfacing recommendations between episodes helps members discover stories they will enjoy faster. It is important to note that a member is able to skip a video preview at anytime if they are not interested.

Som en interessant ( regional ? ) detalje er det nogle steder muligt at “spole forbi reklamerne”, mens det ikke er muligt andre steder.
Det er løbende muligt at se hvad der ellers sker hos Netflix
her.