Jesper Dahl ny direktør for Viacom i Norden

Folk der kender Jesper Dahl, ved at han er Viacoms mand.
Så meget at han såmænd har været en loyal del af butikken her de sidste 13 år.
Så hvad var mere oplagt end at gøre ham til deres nye direktør, der også er kendt som General Manager for Viacom International Media Networks her i landet.
Og nu hvor han kender MTV, Nickelodeon, Comedy Central og Paramount+, der alle er aktive brands i Norden, kan vi altså også her i landet glæde os til at underholdningen fra VIMN bliver endnu bedre.

Jesper Dahl, kommer med det nye job til at få det overordnede ansvar for den nordiske del af forretningen ganske som han kommer til at referere til James Curell, der er President for Viacom International Media Networks ( VIMN ) i Storbritannien, Norden og Østeuropa.

James Curell siger:
-Jesper har spillet en afgørende rolle i vores udvikling og succeser i Norden, herunder at nytænke vores distributionsstrategi i regionen samt lanceringen af vores populære nye SVOD-tjeneste Paramount+. Andrea Sahlgren forlader forretningen i god form, og jeg er meget begejstret for, at Jesper er klar til at stå i spidsen for Viacom i dette vigtige marked, og at vi har sådan en bredde af talent at trække på indenfor Viacom, slutter han.

Jesper Dahl er også glad.
Han siger:
-Med et hastigt voksende OTT-marked, er vi på et virkelig spændende stadie i forbruget og distributionen af indhold. Mere end nogensinde før er det vigtigt at levere stærkt indhold og gå forrest med løsninger, der imødekommer både partnernes og forbrugernes behov, og jeg glæder mig til fortsat at bidrage til udviklingen af Viacom’s tilbud, starter han og fortsætter.
-I Danmark har en af vores kanaler i et par måneder været en del af grundpakken hos flere distributører, som har øget vores lineære markedspenetration betydeligt. Vi ser også en stabil stigning i streaming og engagement på vores digitale platforme i Danmark. Sidste år lancerede vi således vores SVOD-tjeneste Paramount+ i tæt samarbejde med YouSee, som bidrager til at styrke vores digitale tilstedeværelse, og vi vil fortsætte med at investere i både partnerskaber og i vores kendte brands, slutter han.

Som pointeret har Jesper Dahl været en del af Viacom siden 2005.
Og da han ved det meste i den forbindelse er hans nye job da også nærmest kun en mindre opgradering af ansvaret.
Han kommer nemlig fra stillingen som Vice President for indholdsdistribution.
Igen.
Nu skal han til at stå endnu tidligere op, gå lidt senere og lidt til.
Omvendt kan der vel ingen tvivl herske om at netop SVOD som i tilfældet med Paramount+ er et endog særdeles interessant arbejdsområde, med potentiale for en heftig udvikling over de næste par år.

Folk der ikke kender Paramount+, kan ikke vide at tjenesten er så langt fremme at den kan tilbyde de såkaldte “1st pay Windows”, til film , der – i mange tilfælde – er så nye at de end ikke er til at finde i biografen endnu, herhjemme.

Viacom International Media Networks aktiviteter er blandt andet TV kanaler som MTV, Nickelodeon, Comedy Central, BET, Paramount Channel, Channel 5.
Desuden er VH1, VIVA, COLORS, Spike, Game On og Tr3s: MTV, Música y Más andre brands der ikke er nået hertil endnu.

Læs mere om Viacoms brands
her.

Her en ni måneder gammel promo for indhold på Paramount+