Forbrugerne siger det jo

Ny – lidt rodet – analyse ser ud til at vise hvad en del seere allerede godt ved.
Nemlig at streaming – for de fleste – ikke er en erstatning af deres TV kanaler, men derimod et supplement.

Der er dog en enkelt detalje der springer i øjnene i en ny analyse der netop er sluppet af Limelight Networks.
Og det er at der såmænd er en central grund til at forbrugerne vælger streaming i stedet for flow TV.

Og det er.
Du har gættet det.
Prisen.
Limelight Networks ude med nye tal om streaming og onlineforbrug

Analysen der er amerikansk, men som altså kigger ud i verden, har spurgt ind til hvorfor så mange vælge at streame ( online ) i stedet for at se TV, som de plejede at gøre.
Og forbrugerne er – sådan set – pænt afklarede omkring problemet.
Nemlig at det – reelt og fortsat – er umuligt at købe den mængde de TV ( kanaler ), de ønsker uden at skulle betale for en masse andet.

Noget forbrugerne åbenbart er blevet så trætte af, at de i stedet for at betale, dropper kabelTV, og overgår til at streame. ( cordcutters )

Limelight Networks, har netop udgivet deres globale “State of Online” Video rapport, der løfter sløret for flere relevante detaljer.
Som eksempel har hardcore forbrugere/seere ingen problemer med hverken pay-TV, eller abo aftaler, som vi kender der her fra landet, hvor den enkelte husstand køber en række TV kanaler, der er blandet på en sådan måde at denne dækker deres behov.

Læs også  Sony på vej med nyt webinar

Det er bare så uendeligt meget lettere for forbrugerne at bruge tiden “online”, hvilket den gennemsnitlige forbruger så gør globalt. ( typisk med SVoD streaming )
Her bruger den “almindelige” bruger 6 timer og 45 minutter hver uge på at være online.
Og da denne tid jo skal taget fra et eller andet, går det nu ud over TV kanalerne.

Derfor mener forbrugerne nu at de betaler “endnu mere” for adgang til deres TV pakker, som de bruger “en del mindre”, hvilket har fået flere forbrugerne/seerne til at streame ( endnu mere ) i stedet for at se flow TV.

55 procent af dem rapporten har talt med er omvendt parat til at droppe deres SVoD tjenester ( læs Netflix og HBO ) hvis prisen stiger. ( det gjorde den, og de blev hængende )
Noget 46 procent af de adspurgte tilsvarende er parat til at gøre med kabel TV ( prisen stiger hvert år, så de blev også hængende )
Limelight Networks ude med nye tal om streaming og onlineforbrug
Det stigende online forbrug, betyder ydermere at 43 procent af forbrugerne går og overvejer at skifte udbyder, hvis signalet/streamen ikke fungerer godt nok.
Således dropper hele 66 procent at se mere, hvis der bliver “buffet” ( billedet står stille og der kommer noget der drejer rundt mens der bliver hentet data ).

Læs også  TV2 løber med X Factor

Den omkringsigkommende analyse har slutteligt også kigget på sport.
Og her er op imod 60 procent nu parat til at betale for at se livesport.
Underforstået som streaming, der dog – igen – kræver at der ingen forsinkelser er, eller udfald.

I det hele taget ser det ud til at være tilfældet at såkaldt “Quality of service” er blandt de helst store prioriteter for forbrugerne.
Kigges der slutteligt på forbruget, så fører de 18 til 25 årige, stadig.
De har det største online forbrug, der – også dækker SVoD tjenester – og ser “flest film” og “ret mange” TV serier.

Ganske morsomt netop det der ikke længere findes – særligt meget af – på hovedkanalerne mere, her i landet.

Limelight Networks ude med nye tal om streaming og onlineforbrug
Tallene, der er lettere forvirrende, indtil du betaler for fuld adgang – gætter vi på – er baseret på mere end 5.000 respondender fra Frankrig, Tyskland, Indien, Italien, Japan, Philippinerne, Singapore, Syd Korea, England og endelig USA.
Det er muligt at læse mere hos Limelight
her.