Zulu er næsten blevet voksen

Så er det på mandag at TV2 Zulu går hen og bliver myndig.
Dermed kunne man forestille sig at et utal af seere mellem 15 og 40 år, der må have kigget med siden starten, og som det til trods fortsat kunne tænkes at være i målgruppen, har planer om at kigge med.

Igen.
Stationen har som en hver teenager udviklet sig en masse, på det sidste, så der er helt sikkert også kommet en masse nye til.

Sune Roland, der er kanalchef, glæder sig i den forbindelse ikke kun over de mange Zulu-programmer, der har gjort kanalen til den succes den endte med at blive/være.

Prioriteringer som kanalnavnet, de mange “idents” der i sin tid var nytænkende og som idag fortsat er en fast del af kanalens “brand” suppleret med de mange tiltag som “Krammeholdet”, Sommerbio og “hamsteren”, er idag så effektivt et billede af Zulu, at brugerne opfatter Zulu som “noget større og mere end de enkelte programmer”.
Konkret som “noget særligt og dybt originalt”, vurderer Zulu selv.

TV2 Zulu fylder 18 og bliver myndig
Alt sammen medvirkende årsager til at Zulu idag er et “dansk powerbrand”, som Sune Roland videre forklarer det.
-Nogen har talt om trusler, men på Zulu har vi mest set det som muligheder. Derfor har vi fra starten omfavnet sociale medier, og dén dag i dag er Zulu nok det brand til unge danskere, der har størst fokus og bemanding rettet imod også at udkomme på de nye platforme, fortsætter Sune Roland.
-I de seneste år har vi arbejdet meget målrettet på at flytte med målgruppens ændrede vaner, og i dag udkommer Zulus indhold i lige så høj grad på TV2 Play som på den lineære Zulu-kanal, slutter han.

I den forbindelse har TV2 netop formuleret en ny strategi, der har til formål – blandt andet at “skabe bedre relation til de unge” og på den måde “fastholde koncernens stærke lineære kanaler”.

Tilbage på Zulu, har størrelsen såmænd etableret en dedikeret redaktion, der dagligt sørger for at “Zulus særlige “take på virkeligheden”, er til at finde på de sociale medier.

Zulu er på samme måde – i følge Sune Roland – på den absolutte forkant i forhold størrelser som Facebook, Snapchat, Youtube, Instagram, Netflix og HBO, der ellers er størrelser som de unge har fået øjnene op for.
TV2 Zulu fylder 18 og bliver myndig
Underforstået dog ikke mere end at Zulu åbenbart stadig hitter blandt de unge.
Dette fordi at Zulu ydermere hele tiden udvikler nye ting som “Diamantfamilien”, “Kørelærerne”, “Roomies” og endelig “Perfekte steder”.
Som Sune Roland forklarer det, må Zulu gøre det rigtige.

-Noget tyder på, at vi har ramt rigtigt, for Zulus brand er steget i anseelse. I den årlige brand-undersøgelse ligger vi fornemt placeret sammen med Netflix, Youtube og de andre stærke internationale aktører. På samme måde har vores satsning på distribution gennem streamingtjenesten TV2 Play haft stor effekt, og Zulus indhold er blandt det allermest sete på platformen, fortsætter han.
-Zulu har fundet sin form og har fundet balancen mellem originalitet og mainstream – med en evig ambition om altid at gøre tingene på en anden måde end alle andre. Zulu vil altid stræbe efter det originale, men vi forholder os også til den virkelighed, der er omkring os. Og begge dele skal man kunne mærke på kanalen, slutter han.

Og så er der vel ikke meget andet at gøre end at ønske denne teenager tilykke med de 18 år.

Læs mere her.
www.zulu.dk

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.