Når det skal være virtuelt vildt

Folk der har været i USA og se lidt TV der, ved at amerikanerne har det med at gå lidt overbord, når det tager dem.
Folk der har været i USA og se lidt Fox Sports der, ved at amerikanerne går totalt overbord, når det handler om grafik.

Og nu hvor Fox Sports har valgt deres ( nye ) Reality Engine, fra Zero Density har du gættet det.
De er gået totalt amok.

Indtil videre er der ikke meget ude om hvor heftig Zero Densitys Unreal Engine/Reality Engine rent faktisk er i FOX Sports nyeste virtuelle studio.
Omvendt er dette virtuelle studie etableret til Nascar sæson 2019.

Så gad vide om planen ikke er at overgå alle andre.
Noget de ser ud til at kunne, i følge videoen nederst, som vi har suppleret med en Europæisk fodbold video, der – igen – ser ud til at understrege at udviklingen indenfor det virtuelle, foregår i Tyrkiet, for tiden.
Fox Sports har valgt virtuel leverandør
Vi ved ikke – men er ret sikre på – at Fox Sport har valgt UHD versionen, der til forskel fra HD version, “bare” kræver en smule mere grafikkort.
Og et lidt heftigere “Video kort”.

Hardwaren, er i begge tilfælde en HP Z4G4, der er “kraftig nok” til at kunne håndtere den mængde data der skal igennem systemet.

Noget HP understreger ved at selv OS er spredt ud over en række M2 diske, der åbenbart er nødvendige for at Windows er hurtig nok.

Som altid med virtuelle systemer er og bliver det dog “grafik kortet” der er vigtigst.
Og hvis vi nu regner med at Fox har valgt UHD versionen, har de også investeret i et ( eller flere ) NVIDIA Quadro GV100.
Et kort der her i landet ser ud til at koste 98.000 kroner med moms.

Og når det kort er monteret skal der efterfølgende monteres et AJA Corvid44 eller et Corvid88, der leverer 8 I/O eller 4 ( 8eren koster cirka 3K dollars direkte fra Aja, red. ).
Fox Sports har valgt virtuel leverandør
Uden at være helt sikker er vi overbeviste om at et UHD system spiser 4In og 4ud for hver UHD strøm, da det jo er 4x HD.
Et 8 kanals Corvid88, kan med andre ord kun “lige netop” håndtere 2 UHD ind og 2 UHD ud.

Det er med andre ord pænt dyrt at komme igang med Zero Density grafik, der baserer sig på enten /( eller ) deres Reality Engine og/eller deres Unreal Engine, som de end ikke oplyser priserne på, på deres site.

I forhold til 3D tracking af studie og mennesker, ser det ud til at de enten har et udvidet samarbejde med Stype, som de i hvert fald ser ud til at være på messer sammen med, eller at de bruger deres teknik som OEM.
Deres teknologi ser ud til at være LED baseret, der kan suppleres op med deres eget kamera.

Som vi oplever det på deres FB side
Fox Sports har valgt virtuel leverandør
har de enten sammen eller til enkelte kunder, udviklet alternative systemer, der baserer sig på Stype teknologi.
Ham ( Stype ) har vi fundet her.
Det er en person, men da han diskuterer alt fra Virtz plug Ins til Stype og Zero Density, er det nok et udemærket sted at starte hvis du leder efter et sjovt virtuelt studie.

Zero Density kan du lære mere om her.

Hvor du kan læse mere om deres Unreal Engine deres Reality Engine og endelig deres Reality Keyer, der klipper ( keyer ) i real-time i 3D Virtuelle Studier.

Stype som vi forstår står bag tracking af (?) kamera og mennesker i studiet, kan du læse mere om her.

Her lige lidt absolut overbevisende video om løsningen, der som du har gættet det også kan etableres i en HD version.