Snapchat skal fange de unge

Hele 17 medier i England ser ud til at have besluttet sig for at få de unge i tale.
Midlet er – denne gang – “brands” som Channel 4, Sky News, Sky Sports, der sammen med en række andre ( kommercielle ) medier håber på at at det er muligt at få de unge til at interessere sig for nyheder.
Eventuelt så meget at de senere ser videre på TV, tjekker aviser og sites ud, i stedet for – i stigende grad – at droppe den “konventionelle” strøm af information.

I den forbindelse er det relevant at Facebook netop har sluppet et fint regnskab, der til gengæld viser at de unge nærmest totalt har droppet denne “oldsag” af en størrelse.
Snapchat’s head of international content partnerships, Remi Saad, forklarer i den forbindelse at starten i England er første test på et væsentligt mere globalt sats, der kunne tænkes at være målrettet de 186-188 millioner daglige brugere af denne platform.

Snapchat, der for de lidt ældre læsere er en “social media sharing app”, kan derfor lige om snart tilbyde hele 26 nye shows, der i den specielle ( korte ) “Snapchat form”, skal få de unge til at blive engageret nok i de nyheder som Channel 4, Sky News, Vice eller Manchester City FC stikker dem, at de får mod på mere.

Tilbage i USA, hvor et lignende forsøg er igang, er der – lige for tiden – 5 millioner brugere – der – sjovt nok – er engelske, selv om at de “shows” der er tale om, er amerikanske.
Det er med andre ord relevant at kigge på at engelske brugere ser ud til at være mere “tændte” på Snapchat, end amerikanerne er det.
De unge skal lære medier at kende via Snapchat
Selve indholdet, ser ud til at blive forskellige former for “episoder” der varer mellem 3 og 7 minutter, leveret i et “portræt format” ( læs højkant ) , bliver født med en eller flere “indbyggede” “non-skippable” reklamer, som Snapchat propper ind i de små film, ganske som Facebook også gør det idag.

En af øvelserne ser dermed ud til at være at finde ud af om de unge vil/gider se indhold der tvinger dem til også at se reklamer.

Sky Sports har i den forbindelse også løftet sløret for hvad de vil vise.
De har planlagt en række “Winners & Losers” episoder, der – som du kan se nederst – er prøvet før, bare på ( en anden ?) platform.

Vice, er på vej med et kig ind hos de “rigeste 1. procent”, der bor de dyreste steder, samt noget til “fashion lovers”, som vi læser det bruger de formatet “i-D” til at gøre det “i”.
Ligeledes et format der allerede eksistere, hvorfor vi har kunne finde noget video.

Slutteligt er Channel 4 på vej med en omgang “Peng Life”, der er en slags “gangster TV”, som du også kan se nederst.

Rami Saad forklarer videre:
-Our priority is to provide Snapchatters with a personalised experience that features a diverse mix of credible, local voices alongside some of the best content creators from around the world, starter han og fortsætter.
-We are also excited to help our partners build their brand with a highly engaged, global audience, slutter han.

Dermed burde det være ret sikkert at det bliver muligt for lokale “Snap brugere” at få øjnene i maskinen og dermed få deres “informationer” fra disse kommende “UK shows”.

Her et par af de formater der ser ud til at ende på Snapchat i en nær fremtid