BaseBoys hitter i Norden

Hvis du stadig ikke har fået set “BaseBoys” med dit barn, er det ved at være på tide.
Serien, der er DR Ultra serie, er nemlig ved at blive pænt populær.
Så meget at resten af Norden nu ser ud til at være hoppet på dette potentielle hit.

Igen.
Serien er skudt her i landet, og spillerne er danske børn, så der er kun “så meget” der kan lade sig gøre.

Det har dog ikke forhindret Norge i at sende serien i en såkaldt “dubbet version”, hvor de danske stemmer er udskiftet med lokale, der såmænd også taler det lokale sprog.

Sådan spiller musikken ikke i Sverige.
Her har de i stedet sikret sig retten til at producere deres eget Remake.

DRs tidligere førertrøje, er med andre ord på vej til at blive en realitet igen, nu hvor de andre PBS broadcastere ser ud til – igen – at have kastet kærligheden på DRs produktioner.
DR Ultra serie ligner en salgssucces
Årsagen til den pludselige succes er i følge redaktøren på serien at det hele er ved at blive meget mere digitalt, og at “BaseBoys” ser ud til at have fanget den udvikling.
Desuden er handlingen netop så “sjov” at den bare fungere perfekt i både Sverige og i Norge.

Historien er – kort fortalt – at fire venner, “ved et uheld blev Danmarks største boyband”.
Det var – åbenbart ikke planen at blive skide kendt.
Det blev de dog, hvorefter problemerne tårner sig op.
Alt sammen noget de 7-12-årige, der er Ultras målgruppe lynhurtigt fattede og “accepterede”.

Læs også  ESL og DreamHack laver deal med TV2

Redaktør Jonas Kryger Hansen siger:
-Succesen for “BaseBoys” skyldes i høj grad inddragelsen af digitale platforme før, under og efter lanceringen af serien. Hertil er der blevet udviklet musik-hits og musikvideoer på Youtube, dans på Tik Tok (det, der tidligere hed musical.ly), og at der er skabt dialog om “BaseBoys” på Instagram og i Ultras app. På Instagram, Snapchat, Ultras app og YouTube kan børnene følge med bag om optagelserne og være med til at påvirke optagedagen. For eksempel ved at komme med gode ideer til skuespillernes replikker, slutter han.

og nu hvor der sågar er tilknyttet en række såkaldte “Juniorredaktører”, tyder en del på at disse – lynhurtigt – har forstået både “TV sproget” og målgruppen, hvilket let kunne tænkes at være årsagen til seriens succes.

Juniorredaktørerne er således både inde over manuskriptet produktionen samt historien, konkret de “problematikker”, “dilemmaer” og “sjove episoder” de medvirkende oplever i det enkelte afsnit.

Alt sammen noget der ser ud til at passe til DR Ultras målgruppe – de 7-12-årige – der på trods af en garanteret heftig hverdag, har tid til at følge med i serien, der bliver sendt på alle hverdage klokken 17.50, suppleret med opdateringer og andet på DR Ultras app og på dr.dk/ultra.

Læs også  DR på vej med frisk format om kunst

Som vi læser det, havde serien premiere i februar i år, og er nu nået til sæson 2.
Det fremgår ikke hvor mange episoder der er, eller hvor lange de er.