Tiger Wood bliver en del af GolfTV

Folk der bare ikke kan få nok GolfTV, kan glæde sig over flere ting i disse dage.
Tiger Woods bliver nemlig en del af denne nye Discovery kanal, der – grundliggende – blot sender hele PGA Touren.
Omvendt er der tale om en – væsentligt mere – omfattende samarbejde end blot et hvor der bliver sendt lidt golf.

Discovery tager nemlig samarbejdet så seriøst at de nu er gået ind i et direkte samarbejde med Tiger Wood, der for uindviede har vundet 80 PGA Tour-turneringer og 14 Majors.

Så når dem der køber sig adgang, kigger med fra engang i januar ser indholdet, kan som – live signal, on-demand stream og sikkert snart på app – se Tiger Wood slå bolden derhen hvor han har planlagt det.
Samarbejdet betyder naturligvis at der både bliver sendt fra de mange turnerings dage.
Dette indhold bliver dog suppleret med alt fra “programmer” ( om sporten forstås), “indholdsudvikling” og egentlige “historier”.

Det er med andre ord den eneste kanal “golf-fans” behøves at se.
Discovery lover i hvert fald et “autentisk vindue ind i livet, hovedet og præstationerne hos sportens ultimative ikon”.

Golf ligner en global TV succes
Tiger Woods siger:
-Jeg har set Discovery og David Zaslav opbygge en global sportsplatform med Eurosport, de olympiske lege og lanceringen af GolfTV sammen med os på PGA Tour’en. Så jeg tror, de er den perfekte partner til at hjælpe med at styrke spillet. De er globale, de forstår sport og så ved de, hvordan de opbygger et nyt, yngre og større publikum, starter han og fortsætter.
-Jeg elsker visionen bag GolfTV og ambitionen om at blive den foretrukne sted til golfunderholdning i verden. Det at have min egen platform at kommunikere fra er kulminationen på en masse hårdt arbejde fra mit team og holdet hos Discovery. Vi kommer til at lave indhold til alle, om de har spillet golf i lang tid, eller kun lige er begyndt. Jeg kommer til at dele mine historier og give indsigt i min tilgang, som det aldrig er set før. Det her er en meget spændende tid for både golfsporten og mig, så det at være en del af visionen om at styrke spillet globalt er fantastisk. Jeg kan ikke vente med at dele ud af min viden på GolfTV, forklarer han videre:
-Jeg vil tale til golffans og golfspillere over alt. Direkte fra mig. Det er vigtigt for mig. At snakke om det, vi går op i: Hvad sker der på banen, hvordan spiller vi bedre, hvordan kan jeg score lavt i morgen og hvordan kan jeg slå mine venner. David Zaslav forklarede mig, hvordan GolfTV er for fans og spillere – ét sted, hvor alle vil være. Og han bygger noget, alle vil være en del af, slutter han.

Folk der shopper ind og køber adgang til denne tjeneste, kan derfor se frem til:
Ugentlige trænings- og instruktionsvideoer, som skal styrke den enkeltes spil.
Eksklusiv adgang til Tiger Woods forberedende rutiner
Adgang bag scenerne før og efter runderne på PGA Tour
Unikke og eksklusive kommentarer efter runderne
Golf ligner en global TV succes

Tiger Woods forklarer videre:
-At få chancen for at lave instruktionsvideoer, er meget spændende for mig. Jeg har altid været fokuseret på mit eget spil, og det her kan hjælpe spillere overalt. Hvadenten du har spillet længe eller lige er begyndt, så er der ting, som kan hjælpe os alle med at spille bedre. Det er en måde for mig at give tilbage til folk, som elsker spillet ligeså meget som mig, slutter han og bliver suppleret af David Zaslav, formand og CEO, Discovery.

Han siger:
-Jeg er begejstret for at kunne byde Tiger Woods velkommen til Discovery-familien og til GolfTV. Det er en sand verdensstjerne, der tilslutter sig et firma med fortællinger og brands i verdensklasse. Hjertet af Discovery er kvalitetsfortællinger, som bliver fortalt af de mest autentiske og troværdige stemmer. Tiger Woods er det ultimative eksempel på en stjerne-atlet og en kulturel figur som publikum elsker og følger over hele verden. Vores globale samarbejde med Tiger Woods er et perfekt eksempel på vores strategi om eksklusive samarbejder med de største stjerner på globale platforme. Her høster vi fordelene af vores internationale distribution og teknologiske infrastruktur og samlede publikum til at skabe langsigtet værdi, starter han og fortsætter.

-Nu hvor Tiger Woods er med os, er jeg sikker på, at det bliver GolfTV, som sætter standarden for sports streaming. Vi kommer til at give golffans det, de er mest passionerede omkring, hvor og når de vil se det, slutter han.

Alex Kaplan, formand og General Manager, Discovery Golf, supplerer:
-Det er et privilegium for os at byde Tiger Woods velkommen på holdet bag GolfTV. Der er ingen andre i spillet, som er så internationalt kendt som Tiger Woods er- og han har stor viden, som han kan dele. Vi er begejstrede for, at vi nu giver ham den globale platform til at gøre netop det, og at vi giver vores publikum i mere end 200 markeder and territorier et indblik i Tiger Woods på greens og bag scenerne, starter han og fortsætter.

-Vores langsigtede partnerskab med Tiger Woods illustrerer vores ambition for de kommende år om at styrke GolfTV til at blive en sandt økosystem om alt med golf: Brugerne skal se, lære og spille spillet, slutter han.

I konkreter lover folkene bag GolfTV at der bliver sendt 2000 timers live golf hvert år, suppleret med en masse on demand ( det fremgår ikke om såkaldt “premium-indhold” og “on-demand” indhold skal tilkøbes eller om det er en del af tjenesten. )

Prisen er også ukendt i øjeblikket.
Det eneste der er kendt er at Discovery ser ud til at have betalt 2 milliarder dollars for rettighederne, og at de her i Norden først skulle have sendt GolfTV fra 2022 da C More har en del af rettighederne ( modsiges lidt af at kanalen er et “go” i resten af verden ?)
Efter en aftale er faldet på plads, starter de i januar 2019.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.