TV2 Play spiller nye toner

Faste brugere af Play kan nu se frem til at opleve et mere “inddelt” Play, da der – som eksempel – snart kommer to nye afdelinger i størrelsen.
“Indhold” og “Publicering”, der er en del af det som TV2 kalder for Play52-strategien, handler nemlig om en Play-centrisk kommissionerings strategi.

TV2 har nemlig kigget på TV2 Play, og tilpasser nu “indholdsorganisationen” med en selvstændig afdeling, der skal være med til at løfte den samlede Play-strategi.

Detaljen er at TV2 Play allerede idag har en pænt central rolle i TV2s fremtid.
Kunderne siver som bekendt fra både hovedkanalen og fra niche kanalerne.

Heldigvis er der en del der tager over på netop Play og ser det samme som de plejer der.

Derfor er der udtænkt en ny koncernstrategi, som TV2 kalder for Play52-strategien, der skal “sikre, at der hver uge, hele året rundt, er nyt, populært indhold på TV2s streamingtjeneste”.
Og da det jo kræver at der er tænkt lidt over tingene – tidligere – er der altså nedsat en redaktion, der langt mere udtalt styrere “indhold og publiceringsarbejdet”.
TV2 opprioriterer TV2 Play i 2019
Et job der nu bliver samlet under kanalchef Sune Roland.

Udviklingen glæder indholdsdirektør Anne Engdal Stig Christensen, der siger:
-TV2s nye strategi indebærer et nyt workflow på indholdsområdet og stiller andre krav til vores måde at arbejde på. Det tager vi nu konsekvensen af med en organisationsændring, der øger vores fokus på TV2 Play og på vores indhold på tværs af platforme. Med ændringen skaber vi en central, strategisk enhed med et stærkt hold, der eksekverer på vores samlede Play-strategi. Ændringen skal blandt andet være med til at sikre et endnu mere attraktivt programudbud på tjenesten og dermed skabe et selvstændigt og stærkt powerbrand, slutter hun.

Sune Roland er også glad.
Han siger:
-Vi får et selvstændigt team for nye Play-formater, der appellerer til den unge målgruppe og understøtter Play-brandet, starter han og fortsætter.
-Vi skaber en ny enhed, hvor vi kan gå all in på at realisere Play52-strategien med en Play centrisk kommissionerings strategi, der omfatter hele processen fra strategi til forhandling, bestilling og indkøb – også for det udenlandske indhold. Vi får et selvstændigt team for nye Play-formater, der appellerer til den unge målgruppe og understøtter Play-brandet. Og så skal vi skabe Danmarks mest dynamiske sports-, nyheds- og aktualitetsunivers, der giver TV2 et meget stærkt kort på hånden i forhold til de øvrige, kommercielle streamingtjenester, fortsætter han.
-Sidst men ikke mindst er det helt oplagt, at Play-organisationen og Zulu-redaktionen er samlet ét sted, fordi der er så mange synergier og fælles mål for de to redaktioner, og jeg glæder mig helt vildt til at stå i spidsen for det vigtige arbejde, slutter han og løfter dermed sløret for at en del af det unge indhold kunne tænkes at være de mange timers eSport TV2 investerede i, igår.

Enheden kommer i den forbindelse også til at varetage såkaldt acquisition, hvilket – vel på dansk – må siges at hedde indkøb/overtagelse af rettigheder.
Da det ydermere betyder at samme redaktion også kigger på “Publicering” samt “Brand”, “Indhold” og “Programmer”, der i TV2 regi dækker over “området”, mere end begrebet, kan der ingen tvivl herske om at TV2 Play ser ud til at have fået en nærmest bærende rolle i TV2s fremtidige strategi.

Det er i den forbindelse ikke kun TV2 Play der bliver “opdateret”.
De nuværende Charlie og Fri -redaktører flytter nu ind i “Programafdelingens genreteams”, hvilket igen betyder at det bliver muligt at “styrke programudbuddet på tværs”, samtidig med at “arbejdet med de enkelte kanalbrands” fortsætter.

Nu – åbenbart – suppleret med en fremtid med flere “stærke events på tværs af TV2”, som TV2 formulerer det.

Kanalchef på TV2, forklarer:
-Vi glæder os meget til styrkelsen af vores genreteams, så vi i langt højere grad kan tænke fakta, underholdning og livsstil på tværs, ligesom vi allerede gør på fiktionsområdet. Samtidig får vi mulighed for at samle kræfterne omkring særlige indholdssatsninger og store events på tværs af TV2s kanaler, slutter hun.

Programplanlægningen bliver slutteligt samlet i en størrelse under planchef Mette Rysø Johansen, der efterfølgende vil have muligheden for at “optimere på tværs” (kanaler kan nu endnu bedre hjælpe seerne til at blive på TV2, selv om at de skifter TV2 kanal, red. )

TV2 selv kalder det for en “Play52-koordinering mellem kanalerne”, da Charlie, Fri og Zulu samt Sport og News for fremtid – delvist – organiseres et og samme sted.

Her lidt af det der kunne tænkes at skulle bruges på flere platforme

Danmark – Rusland from TV 2 Marketing on Vimeo.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.