TV2 satser på annoncørbetalt indhold

Såkaldt Branded Content går nye veje på TV2, i disse dage.
Jacob Fischer, der er Head of Branded Content, glæder sig i hvert fald over udviklingen som han kalder for “et ambitiøst skridt” og en måde at “åbne døren for gode ideer og dygtige indholdsproducenter”.

Jacob Fischer er for uindviede nemlig en såkaldt bureauprofil, der nu står for for at få produktionen af annoncørbetalt indhold op i gear.
Herunder med “crowdsourcing” som værktøj, ganske som der skal gang i et højere “tempo”, mere “agilitet” samt ( en højere ) “kvalitet i det kommercielle indhold”.

TV2 har allerede fokuseret på området her i 2018.
Nu får området så endnu mere opmærksomhed.

For som Jacob Fischer ser ud til at mene “efterspørger danske virksomheder i stigende grad et samarbejde med stærke mediebrands som TV2”.
Bedst af alt bliver 2019 endnu bedre på det område, da Pernille Simmelkiær nu bliver produktionen af annoncørbetalt indhold.

Hun skal som eksempel stå “i spidsen for en ny open-source-platform, hvor hele produktionsmiljøet inviteres til at producere indhold til alle TV2s digitale platforme”.

Flemming Rasmussen, der er kommerciel direktør på TV2, forklarer:
-Branded Content er et strategisk vækstområde på TV2, og vi har en ambition om at blive markedsledere på området i Danmark. Med vores tilbud til annoncørerne skaber vi både redaktionel og kommerciel værdi for alle parter og tilbyder samtidig et stærkt alternativ til det udfordrede bannermarked. Nu går vi nye veje og skaber fremtidens måde at arbejde med Branded Content på i de betydelige skalaer og mængder, vi forventer i de kommende år, starter han og bliver suppleret af Jacob Fischer.

Læs også  TV havde en dårlig uge - hele sidste uge

Han siger:
-Med ansættelsen af Pernille Simmelkiær løfter og videreudvikler vi Branded Content på TV2. Vi er overbeviste om, at Pernilles mangeårige erfaring fra bureausiden – og ikke mindst erfaringen fra arbejdet med crowdsourcing både nationalt og internationalt – kan løfte TV2s kommercielle produktionskapacitet og -kvalitet til nye højder. Her tager vi et ambitiøst skridt, hvor vi tapper ind i fremtidens måde at arbejde på, og hvor vi åbner døren for alle de gode ideer og dygtige indholdsproducenter, der findes i markedet, slutter han.

Pernille Simmelkiær har på det sidste været på PeopleGroup, hvor “hun har været direktør for flere selskaber”.
Hun er “specialiseret inden for kreativ produktion” med “nye metoder som crowdsourcing”.

De platforme der skal satses på, er således både TV2 Play og tv2.dk.
Der er nu en million kunder på TV2 Play, mens der er en million andre kunder “på tværs af tv2.dk og TV 2s apps”.
Og det er her “TV2 Branded Content” allerede i 2018, “har skabt annoncørbetalt indhold i samarbejde med en lang række brands, herunder bl.a. Nordea, Gjensidige, Telia og Samsung”.

Indhold der ser ud til at være et netop så stort fokusområde på TV2 at afdelingen nu udvider.

Pernille Simmelkiær siger:
-Jeg glæder mig meget til at være med til at fortælle endnu flere gode historier og producere mere indhold til Danmark på TV2s stærke platforme. Her vil vi invitere freelancere, kreative og både små og store produktionsselskaber til at skabe historiefortællingerne i et unikt samarbejde, hvor den kollektive viden, kreativitet og faglighed møder 30 års journalistisk erfaring på TV2, starter hun og fortsætter.
-Der er masser af både talent og ufortalte historier derude, som vi nu sætter i spil, og her er både tv2.dk og TV2 Play et fantastisk lærred at udfolde historierne på. Med fælles hjælp og til gavn for annoncørerne kan vi skabe det indhold, der styrker den vigtige brandfortælling, og som differentierer og skaber engagement. Det vil jeg glæde mig til at blive en stor del af, slutter hun.

Læs også  Og det hedder Flowtech

Pernille Simmelkiær, starter i januar.

TV2 har allerede etableret et såkaldt “Publisher Brand Studio”, hvor “kommercielle redaktører” og “projektledere” for fremtiden skal styre “freelancere, crowds og produktionsselskaber”.
Alt sammen noget som Pernille Simmelkiær kommer til at stå for, herunder opstart og tilpasning af freelance-platformen, implementering af arbejdsgange både internt og eksternt, samt rådgivning, sparring og undervisning.

Du finder annoncørbetalt indhold på tv2.dk, TV2 Play, TV2 Echo, samt via de AFP-partnerskaber der giver produktionsstøtte til indholds produktion der sendes på TV kanalerne.