Nent Group melder sig ind i den kreative superliga

Midt i en tid hvor alle taler om Brexit, ser det ud til at Nent Group gør noget ved det.
De går blot den anden vej, og ser ud til at “satse” på netop det engelske marked, i stedet for at løbe skrigende bort.

Sidste nyt er således at Nordic Entertainment Group, er indgået i en slags partnerskab med FilmNation Entertainment, der – som du kan se nederst – hører til i den kreative superliga.

Desværre er det pænt upræcist hvad dette partnerskab rent faktisk indebærer.
Omvendt er der en række formuleringer, der er brede nok til at det – vel sagtens – blot handler om at der skal produceres flere TV serier og spillefilm, der kan vinde nogle Oscars og Emmyer.

Nent Group lover i samme forbindelse at de vil til at sætte lidt turbo på deres ambitioner, hvad angår produktioner.
Således er det nu planen at de vil til at frigive 20 serier om året, hvilket jo svarer til cirka 360 episoder, eller en ny TV serie episode, hverdag, året rundt.

Det nye samarbejde som Nent Group har indgået med FilmNation Entertainment, er officielt et såkaldt “joint venture”, der jo ikke rigtigt betyder andet end et samarbejde.
Omvendt lugter formuleringer som “et samarbejde om at “leverage established talent relationships” samt at bygge en “dedicated television content pipeline”, langt væk af at vi taler om et endog voldsomt samarbejde.

Læs også  ViaPlay Originals eksiterer fortsat

Specielt nu hvor det er planen at der inddrages “a wide variety of UK studios, talents and co-financiers”.

Nordic Entertainment Group er jo allerede igang med noget der ligner 40-50 TV serier.
Så hvorfor ikke gå skridtet videre og kaste sig over ( bagvejen ind til det ) “oprindelige TV serie marked”, det amerikanske.
Detaljen er jo at FilmNation har placeret deres TV afdeling i Los Angeles.
Hvor Ben Browning er President of Production, Film and Television mens Stefanie Berk er EVP for Television.

Tilbage til den her “joint venture”, så er det også ideen at inkludere “development and finance” af “premium scripted television content for a global audience”.

Glen Basner, FilmNation Entertainment CEO, og Milan Popelka, FilmNation Entertainment COO siger:
-Launching this innovative UK partnership is an exciting step in furthering our overall global strategy to serve as trusted, premium scripted content creators, and to continue to have our platform be a destination for the world’s best storytellers. In Nent Group we have found forward-thinking, creatively-aligned partners who see the exciting future of global entertainment the same way we do, and we’re thrilled to be joining forces with them in a territory that is home to such exceptional creative talent, slutter de.

Anders Jensen, Nent Group President and CEO supplerer:
-This milestone partnership with a major international studio creates numerous strategic benefits for Nent Group. We now have long term access to some of the world’s most prestigious upcoming scripted content and co-own a high growth company in the dynamic UK production market. At the same time, we can offer even more attractive, one of a kind stories to our customers and partners, slutter han og bliver fulgt op af Jakob Mejlhede Andersen, Nent Group EVP and Head of Content.

Læs også  Ny finsk svensk MTG serie

Han er også glad, og siger:
-We are continuing to rewrite the script with this innovative partnership. FilmNation Entertainment is a respected and prolific studio with a proven track record. In today’s highly competitive market for premium drama, this joint venture gives Nent Group a compelling advantage and complements our ongoing investments in original content, slutter han.

Kender du ikke FilmNation Entertainments bagkatalog, er det også dem der har stået bag film som “Arrival” ( 47 millioner dollars i produktions budget ) og “The Big Sick”.

På vej er “Armando Iannucci’s “The personal history of David Copperfield”, samt Dominic Cooke’s “Ironbark”, samt Sean Durkin’s “The Nest” og “Late Night”.

På vej er “I Know This Much Is True” der er til HBO ( globalt ) “Feminist Fight Club” og “The House Of The Spirits” der er til Hulu ( USA ).

FilmNation har tidligere haft succes med “The Kings Speech” og “The imitation game”, samt “Under The Skin”.

Nent Group har som bekendt også lidt med ind i denne “joint venture”.
Herunder “The Truth Will Out”, “Four Hands Menu”, “Pros and Cons”, “Conspiracy of Silence”, “Couple Trouble”, “Rig 45”, “The Lawyer”, “Stella Blómkvist”, og – blandt meget andet – også første sæson af “Alex”, der dermed ser ud til at blive til mere.

Læs også  Sommer TV er blevet til sportsTV

Nent Group lover i den forbindelse at de vil til at producere og frigive “20 original productions every year”, hvilket kan oversættes til op imod 360 nye TV serie episoder, hvert år.

Vi har fundet et par promoer for et par af deres kommende produktioner.

One thought on “Nent Group melder sig ind i den kreative superliga

Kommentarerne er lukket.