TV2 smiler og ser tilbage på 2018

Den korte version af TV2 i 2018 kan samles til et eneste ord: fremgang.

Så det gør TV2 i en netop udsendt PM, der kan forklare at det aldrig har gået bedre for TV2.

TV2 er således gået frem digitalt, læs TV2 Play og tv2.dk.

Hele TV2 familien gik samlet frem, hvilket er fjerde år i træk.

indholdsdirektør Anne Engdal Stig Christensen

Alle TV2 kanaler gik frem, målt på seerandele. Zulu kun en smule, blandt de 15-40-årige og ellers tilbage målt på alle, mens Fri gik frem måt på alle og lidt målt på dem over 40 år.

Hele tre TV2 kanaler var i hele 2018 i  top 5 over de mest sete kanaler. Hovedkanalen, Charlie og News

News, Sport og Fris havde deres bedste år nogensinde målt på seerandel blandt alle danskere.

Og det er Anne Engdal Stig Christensen glad for.

Hun siger:

 -Vi formår igen at tage en større del af tv-seningen i 2018, og det skyldes stærke og velpositionerede kanaler. Det har lønnet sig, at vi i de senere år har arbejdet intenst med fornyelsen af hvert af vores kanalbrands, starter hun og fortsætter.

Fra true crime-serien “En fremmed flytter ind”

 -Det er vigtigt hele tiden at have modet og overskuddet til udvikling og fornyelse, og det har vi haft i 2018: Satsning på e-sport, Royal Run samt nyskabelser i markedsføringen af programmer og events, som både giver lyst til seening og styrker opfattelsen af TV2. Vi har udviklet nyhedsdækningen på TV2 Echo, skabt store fiktionsserier på tv og streaming, produceret true crime-serier og anderledes, overraskende fortællinger som “En fremmed flytter ind” og senest “Da Guf gik i skoven”. Og vi får brug for endnu mere mod og for at udfordre os selv i 2019. Det er nødvendigt i en tid, hvor seer- og brugervaner ændrer sig med stor hast, forklarer hun videre.

Læs også  Pay-TV betaler for streaming

 -Det er vores public service-mission at klæde danskerne på til at deltage i demokrati og debat. News har rekordår i 2018, og generelt er vores nyhedsudsendelser i god gænge. Det er en stor glæde, at den danske befolkning er meget interesseret i at følge med i, hvad der sker i Danmark og i verden omkring os, slutter indholdsdirektøren.

Her i år står den så ellers på “X Factor”.

Og det er et sats der er målrettet de 20-30 årige seere vurderer Anne Engdal Stig Christensen videre.

Hun forklarer:

 -Arbejdet med at skabe fælles begivenheder fortsætter i 2019, hvor også “X Factor” skal være med til at samle mange og samtidig skal øge interessen for TV2s tilbud blandt de yngre danskere, fortsætter hun.

 -Vi kan se, de unge køber TV2 Play, som vi har gjort mere attraktiv hos de yngre med både gode programmer og en skarp prissætning. I 2019 fortsætter fokus på de yngre seere og brugere, blandt andet med endnu mere e-sport og X Games allerede fra januar, ligesom der kommer nye tiltag på både TV2 Zulu og hovedkanalen, slutter hun.

“X Factor” blev forresten set af op imod 1,4 millioner seere, hvilket i følge TV2 er det højeste antal der har kigget med på en sæsonpremiere siden 2016.