Flow TV kan stadigvæk

På trods af alverdens påstande om at de unge ikke ser TV, og at flow TV nu snart er total fortid, ser TV ud til at have det fint.

Sidste uge tittede 54 procent af befolkningen over 3 år således forbi VM finalen i håndbold.

Og da hele 5 procent var forbi både DR1 og TV2, endte seerandelen på voldsomme 93 procent.

Dem der så mest med var Syddanmark hvor vilde 96 procent så med.

Flow TV hitter stadig - seerne elsker de sikre formater sport og events

Hovedstaden så “mindst” med, hvilket dog stadig gav en seerandel ( af tændte og registrerede TV ) på 89 procent.

Dermed ser 2019 ud til at dementere at flow TV er ved at dø.

Året er faktisk også godt igang på andre fronter.

Nytårstaler, Årskavalkader, “X Factor” og endelig “Badehotellet” storhitter på TV.

Og selv om at det virker svært at forstå, så endte sidste uges VM-håndboldfinale med et peak på 3,2 millioner seere samlet foran et TV – og sammen – ved  dette.

Flow TV hitter stadig - seerne elsker de sikre formater sport og events

Antallet af seere var så mange at vi skal fem år tilbage i tid, for at finde lige så mange samlet foran flow TV.

TV2s indholdsdirektør, Anne Engdal Stig Christensen siger:

 -Public service-kanalerne har en evne som ingen andre til at samle danskerne om store begivenheder og fælles oplevelser. Her er stor fiktion, underholdning, aktualitet og sport med danske hold i afgørende kampe gigantiske trækplastre, og disse programmer og begivenheder ses også i høj grad via streaming på eksempelvis TV2 Play, starter hun og fortsætter.

Læs også  Phantom VEO 4K er ude

 -Det danske herrelandshold har charmeret og begejstret hele befolkningen ved at give rigtigt meget til seerne – både på og uden for banen. Derfor elsker befolkningen dem, slutter hun.

Et andet hit hos seerne er “Badehotellet”.

Her var der vilde 1.589.000 seere, der kiggede med til premieren.

Og da TV2 ydermere kan konstatere at der er 100.000 andre der – senere – har set med via “optagelse”, “catch up” eller TV2 Play, har 1,7 millioner seere altså nu set premieren.

Flow TV hitter stadig - seerne elsker de sikre formater sport og events

I den forbindelse kigger TV2 naturligvis hele tiden på de unge.

Heldigvis har TV2 også godt fat i dem, via flow TV.

To tredjedele af de 20 til 30 årige, der havde deres TV tændt da premieren på “Badehotellet” kiggede således med, hvilket jo må siges at være flot.

På samme måde hitter “X Factor” også hos de unge i følge TV2.

 -“X Factor” har en meget flot rating – altså seertal i tusinder – i den unge målgruppe. Og det vil måske overraske nogle, at “Badehotellet” følger godt med og ligger lige i hælene på “X Factor” starter Anne Engdal Stig Christensen og fortsætter:

 -Vi har i 2018 haft særdeles godt fat i den unge målgruppe og opnåede den højeste seerandel siden 2011 blandt de 21-30-årige på tværs af vores kanalfamilie. Dette fokus vil vi holde i 2019, slutter hun.

Læs også  Apple klar i marts 2019

Her lige de ti mest sete programmer siden 1992:

Krøniken 2.714.000 seere

TV 2 + DR1 VM-håndbold: Danmark-Norge 2.688.000 seere

Krøniken 2.680.000 seere

Melodi Grand Prix 2012 2.667.000 seere

TV2 Olsen-bandens sidste bedrifter 2.658.000 seere

TV2 EM-fodbold: Danmark-Holland 2.657.000 seere

Krøniken 2.644.000 seere

TV2 EM-fodbold: Danmark-Tyskland 2.632.000 seere

Krøniken 2.620.000 seere

Krøniken 2.587.000 seere