Som altid er det ikke i top 3 der sker noget

Sidste uge stod igen i “Badehotellets tegn”.

Og selv om at Ekstra Bladet nu er nået godt op over det høje C i brutal kritik af en produktion de – åbenbart – ikke er glade for, er seerne ligeglade.

1.389.000 kiggede således med der hvor solen altid skinner, mens der bliver talt sådan et korrekt dansk.

TV2 er dog ikke kun det meste sete i forhold til drama.

Deres underholdning løber også totalt fra alle konkurrenter.

Således er “X Factor” et hit på TV2.

Sidste uges program, havde således 1.179.000 seere, hvilket – formodentligt – er langt over hvad DR har haft til det format i flere år.

DR har dog fået udviklet egne underholdnings formater, der ser ud til at fungere.

Således var det 3. mest sete format i sidste uge “Versus”, der havde små 400.000 færre seere end “X Factor”.

DRs drama der – ganske modsat “Badehotellet” ugentligt – i aviserne – udråbes til det bedste drama i verden, sidst med direkte henvisning til “Breaking Bad”, hitter ikke helt så meget hos seerne.

Der var således bare 676.000 der kiggede på “Bedrag 3” i sidste uge.

Omvendt kan man sige at det er mere end TV2s ihærdige forsøg på at være morsom sammen med en journalist der døde i sidste uge.

Læs også  Seerne er altså derude

“Walter og Carlo – op på fars hat”, løb således blot med 502.000 seere, på trods af aktualiteten.

Top tyve var i den forbindelse ellers mest domineret af DR, der sendte deres sædvanlige formater, som seerne er glade for.

DR havde således 11 placeringer på listen, mens TV2 havde 9.

Igen.

Det er såmænd ikke på top tyve at man skal kigge efter udvikling.

Omvendt, havde TV2 Zulu en endog voldsom god uge.

Deres Zulu Awards 2019 blev således set af 253.000, hvilket er rigtigt flot og pænt tæt på det det mindst sete program på top tyve listen.

Og helt sikkert nok seere til en placering på netop top 20 listen, hvis der blev kompenseret for penetration.

Zulu sendte i den forbindelse endnu et format, der løb med over 200.000 seere.

Dette, “Date mig nøgen”, er – som de fleste er klar over – netop dette.

Et format hvor de medvirkende optræder uden tøj på.

Og nu hvor der både er bryster og pikke i billederne, strømmer seerne til.

Formatet er oplagt nok blevet anmeldt i et utal af medier, herunder i en avis.

Der bliver “Date mig nøgen”, der egentligt hedder “Naked Attraction” udnævnt til “rigtig god PBS TV”, da det nu på TV er muligt at se at mennesker ikke er ens bygget.

Læs også  MTG satser med DKB Handball

Der er dog fortsat ingen der kan slå Charlie af pinden.

Her er der seere som aldrig før.

Og i takt med at en stadig større del af befolkningen bliver stadig ældre, er der masser der passer til den del af befolkningen på den kanal.

Derfor var der således hele 255.000 der så “Kendisfamilier” på Charlie i sidste uge.

Det var dog stadig det eneste der havde over 200.000 seere, så helt fantastisk går det altså heller ikke.

Omme på TV3, er der – om muligt – endnu flere der kiggede med.

Denne gang til “Luksusfælden”, som 287.000 valgte at indtage med aftenkaffen.

TV3 er dog en langt større succes end Charlie, hvorfor de i sidste uge havde flere programmer med over 200.000 seere.

Seerne på den kanal var også glade for “Masterchef – Danmarks største madtalenter”, som 212.000 valgte at kigge på, mens “Familien på Bryggen” også stadig hitter.

Den var der 201.000 der så.

Vi har lige fundet et klip fra den originale version af “Date mig nøgen”.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.