Sony Venice hitter

Folk der sådan går og laver lidt film, kan som bekendt godt lide opløsning.

Og nu hvor de – som eksempel – finder sådan noget i et Sony Venice er det – stille og roligt – begyndt at hitte ude i den store verden.

Fordelen ved nyheden er ydermere at det er muligt at lave netop så kort DOF, at det kan bruges som et “redskab” i fortællingen.

Sidste nyt i den forbindelse er at DOP Florian Hoffmeister, der er på vej med en “political thriller”, Keira Knightleys “Official Secrets”, sammen med instruktør Gavin Hood, valgte at optage poå Venice.

DOP Florian Hoffmeister valgte Sony Venice

Producent er Entertainment One (eOne), der sammen med Ged Doherty, Elizabeth Fowler og Melissa Zuo har produceret og finansieret denne produktion.

Produktionen der havde verdenspremiere på Sundance Film Festival den 28. januar, blev godt modtaget.

Desværre er der ikke nogen der deler billeder fra filmen, så dem må vi vente med.

Motivationen for at optage på et Venice er i følge Sony at opløsningen på ( pænt vilde ) 6048 x 4032 giver selv de mest hysteriske produktioner en del at arbejde med, når de kommer hjem.

Director of Photography, Florian Hoffmeister BSC forklarer:

 -I think that large format cinematography has become a great asset of digital filmmaking, and the Sony Venice represents a huge step forward in that field, starter han og fortsætter.

Læs også  Det rygtede FX9 kom idag
DOP Florian Hoffmeister valgte Sony Venice

 -We immediately knew we wanted to trial the camera and after a test shoot, through Movietech, all of my expectations were met when it came to colour and contrast. The camera has an incredible ability to deliver a natural richness in colour, which – in my experience – means a huge development in digital. With any camera I try to find the “sweet spot” where the image itself comes alive – through the way it communicates with the lenses and depicts the colour and light. The Venice kept its promise every time we lit a scene, starter han og fortsætter.

 -As a true story, the agenda of “Official Secrets” was to tell the narrative in the most sensitive and accurate way and the Venice strongly fits with the cinematic, yet natural aesthetic we wished to achieve. We wanted to bring this vision to reality and with Keira coming on-set completely natural, with very little make-up and styled hair, we needed a camera that produced atmospheric and distinguished images to translate the vulnerability of each take onto the screen. The richness of colour, naturalness of contrast and the immediacy of large-format with Venice allowed us to translate the story’s agenda perfectly, slutter han.

Produktionen der blev optaget i flere “unusual and challenging environments”, gjorde brug af Venices Dual ISO, der nu er 2500 eller 500 ISO, der – åbenbart – er det nye “lys”, da det jo er lettere at klikke på en knap, en hente en hulens masse lamper.

Læs også  Ny Sony High End mikrofon

Produktionen blev – fordi Venice kan optage i 4:3 og i 6:5 aspect ratios – optaget i “widescreen” ( sony forklarer ikke om det betyder 2,39 eller andet ).

Men nu hvor det bliver fremhævet at produktionen er skudt på “anamorphic lenses”, er det nok de forventelige 2,39:1 den film blev optaget i.

I bedste stil, blev der – ofte – optaget med to kameraer, hvilket – igen – giver produktionen lidt ekstra fart, det scenen jo så enten bliver optaget i 2 vinkler samtidig, eller fordi det næste kamera står klar, til næste indstilling.

Sebastian Leske, Product Marketing Manager, Cinematography, Sony Professional Solutions Europe, siger:

 -Venice was born from the voice of cinematographers and seeing it being used on big name feature films, such as “Official Secrets”, pays testament to the power the camera has to capture emotion in every frame. Venice is increasingly becoming an enabler of creativity with DOPs setting new standards for large format shooting, slutter han.

Der er ingen officielle billeder ude, så look og feel er beskåret dem, der så filmen på Sundance at kende.