Dplay åbner i Benelux

Det er ofte lettere forvirrende at skrive om Discovery.

Størrelsen er jo netop så stor, at det – som regel – er svært at gennemskue om – for eksempel – Discovery Benelux, er det samme som Discovery.

Uanset dette er Discovery ( Benelux ) nu på vej med Discoverys SVoD tjeneste, der tilbyder en kombination af det de lokale Discovery kanaler sender i området og muligheden for at spole tilbage, se igen og en masse indhold fra andre Discovery kanaler.

Kanaler som Discovery, TLC og Investigation Discovery, blandt andre.

Dplay er dermed ude i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Italien og endelig i Spanien.

Og nu i Benelux.

Dplay åbner i Benelux hvor Discovery også netop har etableret deres operational Pay TV headquarters in Europe

Tjenesten der bliver tilbudt på alt fra iOS til Android, bliver senere/samtidig suppleret op med Airplay og Chromecast.

Som altid med sådanne tiltag bliver tjenesten tilbudt gratis i to uger, hvorefter det koster 3.99 Euro om måneden.

Blandt de muligheder Discovery fremhæver, er “catch up”, der vil være muligt i op til 7 dage tilbage, suppleret med en række previews som det kendes fra TV2 Play her i landet, der nu snart har premiere på alle TV2 programmer der.

Som noget nyt, bliver det muligt at se Discovery, TLC og Investigation Discovery som live stream på den/de samme apps.

Alco De Jong, VP Country Manager Discovery Benelux siger:

Læs også  Discovery på vej ud af kablerne

 -With Dplay, we give the viewer access to an extensive and high-quality offer with our very best factual entertainment and non-fiction programming. These include programs such as “Salvage Hunters”, “Wheeler Dealers”, “My 600-lb Life”, “Say Yes To The Dress”, “Evil Lives Here” and “Lake Erie Murder”, starter han og fortsætter.

 -We are also going to offer some premieres of programmes exclusively on Dplay before it can be seen on television. “Think of Gold Rush White Water” (April) and “Dr. Pimple Popper” (February), slutter han og bliver suppleret af Kasia Kieli, President & Managing Director of Discovery EMEA.

Hun forklarer:

 -The Netherlands is an important market for us. We have recently chosen this region for our operational Pay TV headquarters in Europe, we are celebrating 30 years of Discovery in Europe this year and are delighted to continue to invest in this market with Dplay. It is part of our strategy to offer our content to as many of our program lovers as possible, whenever and wherever they want, slutter hun.

Dplay kommer også i en såkaldt AVOD version, der kræver at brugerne registrerer sig.

Når de har gjort det, vil de så efterfølgende kunne få adgang til en del af de features der findes i den betalte version, nu  kun afbrudt af reklamer, samt andet “advertising supported” indhold.

Læs også  8K er ved blive en ting

Her lige en promo for et af de programmer der bliver en del af tilbudet