Seerne elsker nøgne på TV

Det er nok på tide med flere formater hvor nøgne mennesker bliver gloet på, mens de har – et eller andet – budskab, eller formål med at smide tøjet på TV.

Premieren på “Date mig nøgen”, der blot fik 200.000 til at kigge med, lagde ellers stille ud, med en smule omtale i et par medier, og relativt få seere.

Igen.

Date mig nøgen ser ud til at være den største succes for Zulu længe

Det var på Zulu, der jo – sådan lidt generelt – ikke rigtigt har tradition for mere end en 200-250.000 seere til deres mest populære formater.

Som eksempel havde Zulu Awards 2019 flotte 253.000 seere i forrige uge.

Så her i sidste uge, gik det ellers amok.

Den heftige omtale af de mange nøgne køn, de mange mænd, de forskellige bryster, og alt det andet havde var for alvor nået ud til alle hjørner af befolkningen.

Og nu hvor der virkeligt er sygt mange der godt vil se lidt tissemænd og koner på TV, havde formatet således 320.000 seere.

Bevares, fordelt over en del genudsendelser og det løse.

Ikke desto mindre, ser “Date mig nøgen” ud til at være det absolut mest succesrige format på Zulu.

Måske endda nogensinde.

Date mig nøgen ser ud til at være den største succes for Zulu længe

Derfor er det oplagt blevet tid til anden omgang af “omtalen”, nu i de mere sippede medier.

Læs også  ESL og DreamHack laver deal med TV2

Kristeligt Dagbladtager således formatet under kyndig behandling i denne uge, og undrer sig over formatet, der jo kommer fra udlandet, hvor det monsterhitter, ganske som det gør herhjemme.

Til mediet siger Eva Selsing, det ellers plejer at hænge ud som borgerlig blokker på Berlingske at:

 -Manglen på fordømmelse gør, at de unge ikke oplever nogen moralsk kritik af for eksempel det at dele nøgenbilleder. Alt er bare okay. Det er udtryk for en skamløs, vulgær kultur. Det er enormt hyklerisk, at vi på den ene side gerne vil have, at de unge behersker sig, og på den anden side undlader at fordømme de her taberprogrammer moralsk, starter hun og fortsætter.

 -Frygten for tabuer er så enorm, er man konstant forsøger at overskride grænser, og synes, det næsten er blevet en konkurrence om at finde noget, der hele tiden er ‘endnu mere ulækkert, mere chokerende, slutter hun.

Sune Roland der er indholdschef på TV2, er ikke enig.

Han mener at “de fleste unge er klar over, at man ikke skal sende nøgenbilleder af sig selv, bare fordi der er nøgne mennesker på tv eller på internettet”.

Det skal blive spændende at se om formatet kan holde på seernes opmærksomhed i ugen der kommer.

Læs også  Snart tid til Zulu Awards 2019

Er det tilfælde, er der formodentligt tale om det mest succesfulde format på Zulu, rigtigt længe.

Kanalen er i den forbindelse pænt udfordret.

Blandt andet af en stadig ældre seerskare der ikke vokser.

Vi har her fundet et TV2 Echo klip hvor en af deltagerne taler ud om at have smidt tøjet på TV.