TV2 Echo hitter mener TV2

Folk der ikke ved hvad TV2 Echo er, klan læse med her.

Størrelsen er nemlig et hit, i følge TV2 der distribuerer TV2 Echo på blandt andet tv2.dk, TV2 Play, Instagram, Facebook og Youtube.

Og da mange kigger på de “videofortællinger”, der er indholdet fra størrelsen, glæder det TV2 at TV2 Echo fylder 1 helt år idag.

Størrelsen der som sin målgruppe har de 20-30-årige, oplever allerede at op imod 1 ud af 3 nu kender navnet, formuleret som “TV2s nye indholdsbrand med korte, journalistiske videofortællinger, der tager afsæt i de unges liv”.

TV2 vurderer at det går rigtigt fint med deres TV2 Echo tiltag - storhitter på Facebook nærmest totalt overset på YT

TV2 kan ydermere konstatere at de lavede en lignende analyse tilbage i juni 2018, hvor halvdelen af dem der nu kender TV2 Echo, kender størrelsen.

Marie Louise von Holstein, der er størrelsens redaktionschef, siger:

 -Det er rigtig tilfredsstillende at få dokumenteret, hvad vi tydeligt har fornemmet igennem noget tid: At vores målgruppe, de cirka 25-årige, virkelig har taget TV2 Echo til sig. Vi er sat i verden for at skabe korte journalistiske videofortællinger med substans, hjerte og reel relevans for de unge, og bygge en relation op til nye brugere i målgruppen. Et så forholdsvis højt kendskab efter kun et års tid er en solid indikator på, at vi er på vej i den rigtige retning, starter hun og fortsætter.

Læs også  Europa går amok i streaming

 -Vi startede i 2018 som korte videofortællinger for de 20-30-årige om én person i en autentisk situation og fokus på følelser og etiske og moralske valg. Vi kalder det aktuelle journalistiske fortællinger, og vi har haft som ambition, at TV 2 ECHO gør målgruppen klogere på livet ved at overraske og udfordre. Det er rigtig rart at kunne konstatere netop høj vitalitet og relevans for vores målgruppe i målingen, og bestemt også den opbakning der ligger i, at respondenternes svar peger på et solidt vækstpotentiale for TV 2 ECHO, siger Marie Louise von Holstein.

TV2 har ydermere fået målt på TV2 Echo som brand.

Og her hitter størrelsen også.

Brand Asset Valuator vurdere således at TV2 Echo “placerer sig med høj vitalitet og relevans i målgruppen 20-30 år, med en brandprofil, der tydeligt viser vækstpotentiale”.

TV2 vurderer at det går rigtigt fint med deres TV2 Echo tiltag - storhitter på Facebook nærmest totalt overset på YT

Bedst af alt viser det sig nu at TV2 Echo bringer størrelsens nye brand-personlighedstræk i spil for TV2s nyhedsformidling til den unge aldersgruppe”.

von Holstein, forklarer:

 -TV2s nye indholdsstrategi har stærkt fokus på den fremtidige relation til de unge mediebrugere. Hér har TV2 Echo en særlig rolle, hvor vi blandt andet udvikler og afprøver forskellige måder at møde de unge på, med relevant indhold på en bred vifte af platforme – TV2s egne og sociale medier. Vi har forsøgt at fortælle historierne på nye måder, med en anden energi og kreativitet og altid udgangspunkt i de unge selv og deres liv. For eksempel fortæller vi konsekvent gennem en person fra målgruppen. Også her har vi kunnet mærke, at de unge har taget Echo til sig, og stiller beredvilligt op med alvorlige, skæve, glade, smertefulde og dybt personlige historier, slutter hun.

Læs også  Zulu går regnbue på fredag

TV2 Echo begyndte i 2019 også at udkomme som skrift på tv2.dk.

Hovedparten af størrelsens følgere på Facebook og Instagram er under 34 år.

Bedst af alt har deres nye videoer op imod 200.000 view, hvilket kan undre da den nyeste video på YouTube hvor Katrine Regnbue og Nikita Klæstrup taler om og viser botox og fillers, ( ingen implantater i dette indslag ), frem blot har omkring 6K views.

Størrelsens fans bor altså på Facebook.

Her den video.