Nent Group går på børsen

Når man sådan går og vil på Børsen, er man jo nødt til at fortælle hvad man består af.

Dermed ser de sidste mange måneders øvelser med at dele “TV3” op i dele, og fordele cheferne – der for det meste blot er flyttet med – på de nye “dele”, ved at være forklaret.

Og nu hvor – det opdelingen er færdig – vil Nent Group så ellers på Nasdaq Stockholm fra den 28 marts 2019 i form af NENT A og NENT B aktier, hvilket betyder at vi andre endelig få at vide hvor store MTG rent faktisk er.

De er store.

Nent Group har 3,476 millioner stream og TV kunder i Norden

Som eksempel havde deres Viaplay 1.258.000 betalende kunder i 2018.

Gang det antal med 100 kroner om måneden og du har et godt billede af hvorfor der er råd til at sætte gang i 50-60 TV serier, der nu ender med at blive til “20 nye om året”, der – i princippet – kan “oversættes” til et nyt serie afsnit, hver eneste dag, året rundt.

Det er dog ikke kun i forhold til streaming at “gruppen” er stor.

De har jo også et par TV kunder.

Et antal der skulle være oppe på 2.218.000 betalende kunder, der betaler væsentligt mere ( end streaming prisen ) for adgang til de såkaldte FTA eller “gratis” kanaler, der både koster penge at abonnere på, suppleret med at kunderne skal se en del reklamer, før de kommer frem til indholdet.

Læs også  BBC tager også videre

Alene disse to tal, er et fint billede på netop hvor store “TV3” er vokset sig, siden de – der i 1988 – ankom her til landet med deres hovedkanal.

Det hele handler i den forbindelse om noget som Nordic Entertainment Group kalder for “Capital Markets Day”, som de streamer klokken 13.00 danks tid, idag.

Her kan interesserede aktie indkøbere høre om hvad NENT Group er for noget, forklaret af President & CEO Anders Jensen, samt gruppens “executive management team”.

Årsagen til sidste års øvelse, med at dele størrelsen op i NENT Group og alt det andet, er nemlig at de ønsker at komme på Børsen, og dermed få fingre i en masse kapital, så NENT Group kan vokse og blive endnu større.

I den forbindelse glæder NENT Group sig til at fortælle at de har solgt 6 procent mere fra 2016 and 2018 til og er vokset til (?) en omsætning på 14.711 millioner svenske kroner i ( årlig omsætning gætter vi på ), hvilket giver et EBIT på 9 procent.

Uden at være særlig klog på sådanne tal, bliver der – vist nok – tjent en masse penge i NENT Group, og planen er at tjene nogle flere.

Anders Jensen, NENT Group President & CEO siger:

 -We are very excited about listing Nent Group on Nasdaq on 28 March. Our proposition is built on best-in-class platforms, content and teams. Viaplay’s unrivalled streaming experiences are driving tremendous subscriber growth – and there’s much more to come. Today, less than half of the 12 million households in the Nordic region subscribe to a streaming service, and we expect that to rise quickly over the coming years. The potential is enormous and we intend to unlock it by investing, partnering and innovating, slutter han.

Læs også  Seerne har talt

Vil du gerne se med, er det muligt online her, hvor der bliver streamet fra klokken cirka 13.00 og frem til 17.30.

Planen er at fortælle alle potentielle investorer om alt fra virksomhedens “strategi og kultur”, til indsigt i “storytelling” og motivationen bag at “skabe værdier”.

Programmet ser ud som følger:

13.30             Strategy, Culture & Streaming: Anders Jensen, Group President & CEO

15.00             Break

15.20             The Best Storytelling Experiences: Jakob Mejlhede Andersen, Group Head of Content

16.00             The Strategy in Action: Filippa Wallestam, CEO of NENT Group Sweden

16.30             Creating Value the NENT Way: Gabriel Catrina, Group CFO

17.00             Closing remarks + Q&A