Seerne gør som de plejer

Nu hvor der ikke er mere “Badehotellet”, valgte seerne – ikke overraskende – at sige farvel og på gensyn til serien, her i søndags.

Der var således voldsomme 1.359.000 seere, der hyggede igennem med formatet, der allerede er lovet til at komme igen, næste år.

Denne gang, fuldstændigt som tidligere.

Det var dog ikke den eneste succes TV2 kan skrive hjem om, i sidste uge.

Deres “X Factor” løber således både fra hele DR og i den grad fra DR, “dengang de havde den”.

TV2 løber fortsat fra alle målt på seere

Formatet trak således flotte 1.038.000 seere hen til skærmen med 1.010.000 seere til afgørelsen.

Først derefter, blev der plads til DR.

Der omvendt nu er oppe på 778.000 seere til deres “Bedrag 3”, der må være netop så spændende at seerne bare ikke kan lade være med at se med, nu hvor de skyder anamorf.

Der er i hvert fald “kun” 610.000 seere tilbage, når der nyhedsformatet “21 Søndag” bliver sendt lige efter.

DR ser ydermere ud til at have succes med deres “Alene i vildmarken”, der ligeledes er nået til sæson 3.

Her var der 724.000 der kiggede med torsdag aften.

Lørdag – i disse uger – ser ud til at tilhøre DR, der med “Versus” fik flotte 685.000 seer til at kigge forbi.

Læs også  De smarte TV buldrer frem

Charlie prøvede ellers med “Hjertegalla”, der omvendt fik hele 235.000 seere til at kigge med på den kanal.

Ugens bedste seertal på den kanal.

TV2 sport kan i den forbindelse også tale med om +200K seere.

De sendte nemlig Viktor Axelsens semi og finale lørdag og søndag.

Og nu hvor disse kampe var særdeles populære havde begge kampe ligeledes mere end 200K seere.

På samme måde er Nent Group ved at få fat i seerne.

De havde – i sidste uge – hele 3 programmer der blev set af mere end 200K seere.

Disse, “Masterchef” og “Luksusfælden”, havde 204.000 og 202.000 seere, mens der var endnu flere der så Uefa Champions League – PSG – Manchester United.

Konkret 246K.

Discovery havde i den forbindelse en pænt sløv uge, med blot enkelte formater der havde mere end 100K seere.

Disse der – naturligvis – blev sendt på hovedkanalen Kanal 5, var – igen ikke overraskende – “Politjagt” der med 133K og 118K seere, var det eneste format på alle deres kanaler der havde over 85K seere.

Tilbage på listen over de mest sete formater i sidste uge, er det i den forbindelse svært at overse at foråret ser ud til at være ankommet.

Seerne er – fortsat – med når det handler om de mest sete formater.

Læs også  Ekstremt lave seertal

De mindre populære, er omvendt godt igang med at bliver overset igen.

Listens 5 mindst sete formater, havde således “kun” 360K til 376K seere, hvilket må formodes at være i underkanten, selv her mens vi stadig har nattefrost.

I den forbindelse, mens mange nu venter på at vi igen skriver januar 2020, light highlight fra sidste uges mest populære.

82: Badehotellet from TV 2 Marketing on Vimeo.