TV2 nomineret til et hav af Promax priser

Der er sikkert en del der ikke sådan – i det daglige – går og tænker over hvor meget markedsføring en TV station er nødt til at producere.

Hvordan skulle vi ellers vide hvad der “kommer på TV”, i denne eller næste uge.

På samme måde, går det helt amok, når nye formater, eller tiltag skal introduceres.

Heldigvis har TV2 en pænt dygtig markedsførings afdeling, som de kalder for TV2 Marketing.

TV2 er nomineret til et utal af priser ved den kommende Promax EU fest

Og nu hvor de – nærmest – er verdensmestre der, er de – endnu engang – nomineret til et utal af priser ved årets Promax her i Europa.

Blandt de mange nomineringer er – igen ikke overraskende – muligheden for at ende som (the) “Best Marketing Team in Europe”, hvilket oplagt nok er den helt store pris, nu hvor andre broadcastere med helt andre – og meget større – budgetter, jo også er nominerede.

TV2 og TV2 Marketing, er i den forbindelse nu nærmest vant til at vinde.

De vandt således prisen som Best Marketing Team of the Year, sidste år.

Noget der – primært – hang sammen med “Alt det vi deler” produktionen, der endte med at blive så populær at den blev oversat, og fik endnu udenlandske views end danske.

TV2 er nomineret til et utal af priser ved den kommende Promax EU fest

Andre nominerede tiltag, som de vandt priser for var “SJIT Happens”, “Knæk Cancer” og “Tour de France-studiet”.

Læs også  Kabel TV kunderne flygter lidt

Og som pointeret at TV2 Marketing så nomineret igen.

Denne gang for blandt andet:

“Demens”

“Vild med dans”

“Knæk Cancer”

“En Fremmed Flytter ind”

“ZULU Legatet”

“Royal Run”

“Tour De France”

“Dig & Mig”

Marketingchef Jacob Weinreich er pænt happy, og siger:

 -Det er andet år i træk, at vi er med på shortlisten som “Best Marketing Team in Europe” og det er vi selvfølgelig meget stolte af. Shortlisterne i år spænder bredt, og vi udmærker os igen i forhold til at lave stærke, integrerede kampagner, starter han og fortsætter.

 -I år er vi totalt dominerende i Europa, når det gælder Media Planning, som i hverdagen varetages af vores Medieplanlægning. Vi ved godt, at vi har styr på det, men at vi i dag ser ud til at være dygtigst i Europa er fantastisk nyt.

Priserne uddeles den 26. marts i Amsterdam, og kan – som vi er orienteret – opleves live heromkring.

Og blandt de helt specielle oplevelser der venter dem der er dernede, eller som kigger med, er den særlige talentpris.

Jacob Weinreich forklarer videre:

 -Sidste år vandt Kristian Vestergaard en pris i “Best Talent”-kategorien. Vi har igen i år et talent på listen i form af Daniel Stokke, hvilket gør meget. Vi forsøger at skabe en kreativ kultur, hvor vi kan tiltrække de allerbedste talenter herhjemme. Og det ser ud til at lykkes, fortsætter han.

Læs også  Reklamer på Netflix

 -Shortlisterne viser, at vi har skabt et hold med meget forskellige kompetencer. Det er lykkedes os at lave stærke iscenesættelser inden for både underholdning, events, dokumentar, sport og til den yngre målgruppe på Zulu. Det er enormt tilfredsstillende og et vidnesbyrd om det stærke projekt, som vores kreative chef, Chaga Signe Bruun, driver i hverdagen.

Det er muligt at se en god del af de mange videoer som TV2 Marketing slipper, nærmest dagligt, her

Her et af de tiltag der er nomineret.

VMD – DATO – 50sek (SoMe) from TV 2 Marketing on Vimeo.