Seerne skal til at rapportere

Uden at være helt sikker på hvad det er Octopus er på vej med, på NAB2019, er vi – sådan lidt sikre – på at det handler om at få aktiveret seerne.

Seerne er som bekendt en underlig størrelse, der i mange år har været vant til at nyhederne blev skovlet ned i halsen på dem, mod at de så lidt reklamer og ellers betalte for adgang til de mange nyheder.

Nu har seerne som bekendt understreget at de ikke længere mener at det er nok, hvorfor et utal af broadcsastere har den udfordring at de så må finde på noget nyt at tilbyde.

Og det skulle netop være hvad Octopus er på vej til at gøre med deres Newsroom. 

Konkret skulle den store nyhed hedde “The Octopus iReporter app”, der er en måde at konvertere seere om til reportere.

I bedste stil via alt fra “interactive geo-targeting” til det der er værre.

Octopus iReporter er – lettere banalt – udstyret med et kort, så det er muligt at lokalisere andre brugere af denne app.

Og da det jo så betyder at dem der er “tæt på” – for eksempel – breaking news, jo så kan “aktiveres”, via denne “next-generation newsroom tool”, der – i princippet – tillader en broadcaster at kontakte seerne for der at høre om de ikke lige kan fortælle hvad der sker.

Læs også  12bit 65tommers OLED til 13K dollar

Det kunne være i alt fra en lufthavn, til i nærheden af en krise, hvor en bruger af denne app – tilfældigvis – opholder sig.

Octopus roder i forvejen med forskellige former for “social media integration”, hvorfor dette “næste skridt” ikke virker specielt voldsomt.

Marketing Manager Adam Kennedy-Ripon forklarer:

 -Switching to Octopus is much easier than broadcasters using legacy NRCS might think, starter han og fortsætter.

 -Better yet, Octopus supports both linear and digital broadcasting. It also extends beyond newsroom production to fully support eSports, sports, WebTV and live events. Octopus is currently used globally by the world’s largest eSports broadcaster, with significant success, slutter han og bliver suppleret af Gene Sudduth, der er National Sales Director for North America.

Han siger:

 -Octopus reduces wasted time by facilitating improved sharing options, starter han og fortsætter.

 -Content and resources can be shared in real-time between multiple teams working on the same topic and from different platforms, slutter han og taler dermed om den del af softwaren, der “bor hos” broadcasteren.

Gianluca Bertuzzi, Sales Manager, Latin America & Africa supplerer:

 -Journalists really appreciate the ability to create content remotely from the field on any device, supplerer hun og understreger dermed at denne nye app jo også sagtens kan bruges “internt”.

Læs også  Kino Flo vil også LED

Hun forklarer videre:

 -This gives them the freedom to work directly from remote locations, share media assets, access wires and rundowns, and create stories for fast delivery back to base, slutter hun.

Octopus Newsroom, der er fra 1999 er i dag blandt de store på området.

De har som eksempel over 50 MOS partners og opererer ydermere med playout, MAM, promptere, traffic-handing og advertising solutions.

Octopus Newsroom lever i følge producenten hos mere end 300 broadcastere idag.

Læs mere om Octopus Newsroom her.

www.octopus-news.com

Hvor den nye iReporter app også bliver omtalt.

Det er – naturligvis – muligt at integrere denne i både running order i news programmet, eller på andre måder udvikle på alt fra SoMe til “seer interaktion”.

Vi erkender ikke at vide om der er danske broadcastere der har valgt denne løsning.

Her lidt promo om Octopus

<iframe width=”853″ height=”480″ src=”https://www.youtube.com/embed/V2zukxHEckY” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.