Første måling af DisneyPlus

Engang i det sene efterår, forventes det at DisneyPlus, eller Disney+ går i luften.

Formodentligt globalt og samtidig.

I den forbindelse er det oplagt at flere interesserer sig en del for om det nu er en god ide for Disney at investere en masse milliarder dollar i potentielle kunder, samtidig med at dropper at levere indhold og IP til alle andre.

I hvert fald tørrede indholdet ud hos direkte konkurrenter som Netflix, der over de sidste par måneder har kunne fortælle at de ikke længere vil distribuere indhold der har den mindste smule med Disney at gøre ( vel sagtens fordi de ikke længere kan købe noget som helst af Disney eller deres selskaber )

Igen.

DisneyPlys forventes at få en enorm succes nærmest med det samme

Det er potentielt relevant – i den forbindelse – at måle lidt på om forbrugerne er parate til at betale for endnu en streamtjeneste, der – sikkert – også koster 89 kroner om måneden.

Netop det som The Diffusion Group (TDG) har målt på.

Og selv om at det ikke kan overraske glæder forbrugerne sig til at give deres penge til Disney+, forudsat at der er er en hulens masse Disney indhold på denne tjeneste.

Noget vi her på redaktionen kan garantere, helt uden at have set den mindste smule at programplanerne.

Læs også  YouTube på vej med to originals til

TDG har indtil videre kun talt med en masse voksne bredbånds brugere.

Og selv om at spørgsmålene indtil videre “mest” har handlet om.. “vil du betale for en tjeneste der minder om Netflix, nu bare fra Disney..”, er tendensen pænt tydelig.

Svarene er overvejende positive.

DisneyPlys forventes at få en enorm succes nærmest med det samme

Specielt når de bliver lidt mere konkrete, og – for eksempel – pointerer at Disney jo også ejer National Geographic, Pixar og Marvel, samt alle “Star Wars” filmene, der – dog vist nok – får lov til at blive på Netflix i et stykke tid endnu ( dog ikke de nyeste ).

Og når sløret løftes for at ambitionerne er at producere en masse indhold, der – eksklusivt – kun vil kunne findes på Disney+, ligger de voksne sig ned og prøver at proppe deres plastik kort ind i telefonen.

Michael Greeson, TDG President, siger:

 -Based on our research, Disney+ will enjoy strong early demand, starter han og fortsætter.

 -The amount of high-quality content being packed into the offering will make it not only appealing, but very sticky, slutter han.

Detaljen er – i den forbindelse – at der bliver tale om en D2C tjeneste, hvor den enkelte kunder, rent faktisk handler direkte med Disney, der dermed – på kort tid – kan samle næsten lige så meget data om deres kunder, som Netflix og de andre stream tjenester gør det.

Læs også  NEP varme på Bexel

Michael Greeson fortsætter:

 -This is a major studio pooling what is arguably the largest library of high-value content on the planet to populate a single branded subscription service, forklarer han videre.

 -Notably, to further fortify the service, Disney is pulling select content from third-party SVoD providers like Netflix, suggesting a tribalism of sorts, with big-name studios reserving their best content for their own DTC services. As such, Disney+ will be under a microscope; a running case study of what DTC ( direct to consumer ) can be, and a real-time measure of what impact, if any, such tribalism may have on the value chain, slutter han.

Forventningen er at forbrugere der er vant til at betale for “mange TV kanaler” (Legacy pay-TV subscribers ), er mere tilbøjelige til at købe denne tjeneste, ganske som ( undesøgelsen er amerikansk ) Hulu kunder er mere friske på at investere i Prime Video og Netflix ( end i Disney+ ) 

Forventningen er at kunder under 35 er mere end dobbelt så interesserede i at investere som folk over 35 år.

Slutteligt er det både “cord-nevers” ( aldrig før på kabel TV) og “cord-cutters” der kunne tænkes at købe adgang til Disney+