RTL Group vil også

Fremtiden er som bekendt ikke rigtigt længere flow TV.

I hvert fald ikke ude i resten af verden.

Som eksempel har RTL Group netop kigget lidt på deres kunders vaner.

Og uden at ligefrem skrige at ulven kommer, skriger de ulven kommer.

Hele vejen ned i banken, hvor de – også lige – lånte 350 millioner Euro, som de har planlagt at investere i VoD.

RTL Group kaster sig også over SVoD og hitter i det meste af Europa med den ide

Dermed kunne man mene at RTL Group er på vej – lidt mere – ind i streaming branchen.

Og det kan der da også være noget om.

RTL Group kan nemlig se tilbage på et 2018 hvor koncernens salg af SVoD tjeneste steg med voldsomme 76,7 procent, hvilket er overraskende godt.

Og efter at have diskuteret om de blot skulle ignorere den udvikling, besluttede de sig for at lade være, og i stedet investere 350 millioner Euro, i mere indhold.

RTL Group er i den forbindelse allerede Europas “største” eller i det mindste “ledende” TV selskab, med et utal af kanaler i pænt mange lande.

Og med en ekstra investering på 350 millioner Euro over 3 år, er det oplagt hvad der bliver satset på der.

RTL Group kaster sig også over SVoD og hitter i det meste af Europa med den ide

RTL Group kunne omvendt, ved årsskiftet se tilbage på et godt år, der endte med mere end 1 million betalende SVoD kunder, fordelt over hele Europa.

Læs også  ViaPlay Originals eksiterer fortsat

Bert Habets, RTL Group CEO siger:

 -With rapidly changing consumer behaviour and the rise of global tech giants and streaming platforms, we’ve moved from a local to a global competitive landscape, starter han og fortsætter.

 -At the same time, international media markets are experiencing unprecedented change and consolidation. This is why 2018 saw the start of our transformation journey to foster organic growth within our portfolio, through our Total Video 2.0 strategy, fortsætter han.

 -With this strategy we will focus on two clear priorities: building local streaming champions and strengthening our content creation. Accordingly, RTL Group will invest at least an additional 350 million Euro to boost the expansion of our streaming services over the next three years – 300 million Euro of which will be dedicated to content investments across all genres, slutter han.