Derfor streamer vi

Amerikanerne går ofte lidt længere end andre i deres analyser af forbrugernes vaner, hvilket egentligt er heldigt.

Og nu hvor de endeligt har kunne gennemskue hvorfor så mange streamer, er det jo med at lytte.

Streaming er vokset voldsomt i følge analyse fra Deloitte

En ny analyse som Deloitte står bag, deres “13th edition of the Digital Media Trends survey”, kan således konstatere at streaming såmænd ikke er s kompliceret.

4 ud af ti streamer fordi de ikke gider reklamerne.

Bevares.

Senere – og lidt i starten – kom der også lidt indhold.

Men, som de fleste kan huske var der altså ikke meget på streamtjenesterne – i starten – du ikke kunne finde andre steder.

Der hvor indholdet blev afbrudt af reklamer.

Det gør det som bekendt ikke hos streamtjenesterne.

Deloitte har dog også fundet andre trends i deres analyse.

En almindelig forbruger i USA har nu adgang til 3 streamtjenester, mens 4 ud af ti fortsat både betaler for flowTV og streaming.

Streaming er vokset voldsomt i følge analyse fra Deloitte

Væksten i nye kunder på streamtjenesterne vokser dog voldsomt, nemlig med 69 procent, hvorfor “Pay-TV” eller flowTV langsomt men sikkert fylder stadig mindre i folks bevidsthed.

65 procent af den amerikanske befolkning har dog stadig købt adgang til flowTV.

Omvendt køber hele 3 ud af ti nu adgang til live TV, via en streamtjeneste.

Motivationen for at investere i streaming idag, er – omvendt – forskellig fra da tjenesterne startede.

Idag vælger 57 procent af kunderne tjeneste efter indhold, hvilket er oppe på 71 procent blandt de 22-35 årige.

Læs også  Liga håndbold er en succes for TV2

Næsten 4 ud af ti “millennials” “binger” en serie, hver uge.

Og her bruger de typisk op til 4 timer på at gøre det.

7 ud af ti – unge – streamer ydermere film, ved siden af deres serier.

Streaming er vokset voldsomt i følge analyse fra Deloitte

Kevin Westcott, vice chairman and US Telecom and Media and Entertainment leader, Deloitte LLP, forklarer:

 -With more than 300 over the top video options in the US, coupled with multiple subscriptions and payments to track and justify, consumers may be entering a time of “subscription fatigue”, starter han og fortsætter.

 -As media companies and content owners wrestle with how to retain and grow their subscriber base, they should not only continue to strengthen their content libraries, quality, distribution and value, but also keep a close eye on consumer frustrations, including advertising overload and data privacy concerns, slutter han.

Som du har gættet er det nu tæt på halvdelen af kunderne der er trætte af at de er nødt til at købe sig adgang til stadig flere tjenester for at kunne få øjnene i det indhold de leder efter.

antal af frustrerede er nu oppe på næsten 5 ud af 10.

Streaming er vokset voldsomt i følge analyse fra Deloitte

Som pointeret lider forbrugerne i USA af “Advertising overload”, der vel sagtens kan oversættes til noget der minder om hvad der kan opleves på engelske kanaler der bliver sendt her i landet.

Læs også  DRs streaming succes nu i +4Mbits

Og ganske interessant ville 75 procent af Pay TV kunderne blive ved med at se TV, hvis de kunne undgå reklamerne ( og den tid det tager at vente på at de er blevet sendt ) .

Dr. Jeff Loucks, executive director, Deloitte Center for Technology, Media and Telecommunications, Deloitte LLP, supplerer:

 -Consumers are using a combination of services, so they can watch, hear and play what they want. They’re not waiting for someone to provide it for them, starter han og fortsætter.

 -Consumers love the freedom to customise their media consumption, but there’s growing friction. Consumers have trouble finding their favourite programmes across multiple subscriptions, get frustrated when content “vanishes” from a service without notice, and feel they sit through too many ads. Consumers will pick media companies that give them flexibility to choose the content they want, with less friction, slutter han.

En supplerende PwC analyse ( fra England ) viser at 4 ud af ti nu streamer på deres mobil.

Dagligt.

Streaming er vokset voldsomt i følge analyse fra Deloitte

Antallet, der baserer sig på en global rundspørge kan findes i PwC’s Global Consumer Insights Survey, der har talt med 21.000 forbrugere, i 27 markeder.

25 procent går nu på de sociale medier for at læse “nyheder”.

Og noget tyder på at trenden her også er at forbrugerne forsøger at undgå reklamerne, hvilket er en “væsentlig” årsag til at de går på de sociale medier og ikke tjekker deres TV ud.

Læs også  Endnu en bonded LTE rygsæk

På samme måde bliver forbrugere hele tiden bombarderet med muligheder.

Og her hjælper de sociale medier også.

I stedet for at få at vide hvad de skal købe, kan de – i princippet – spørge i en gruppe der har erfaring med produktet, og der få den information den enkelte forbruger leder efter.

Noget 6 ud af ti gør.

Det er i den forbindelse kun 2 ud af ti der vil købe noget, fordi en youtuber eller blogger siger at produktet er skide godt.

I forhold til ferie, vælger tæt på hveranden at bruge familie og venner til at fortælle dem hvor de skal tage hen.

John Maxwell, Global Consumer Markets Leader, PwC comments, forklarer:

 -The key to a great end-to-end customer experience isn’t just about the shopping and retail experience – it spans across industries. Consumers are looking for a seamless and easy purchasing journey, and companies can achieve this by using a blend of both physical and digital approaches. The result is a greater return on experience with the customer and more lasting results for businesses, slutter han.

Og ud over at forbrugerne nu bruger deres mobil til at streame, er det første år at PwC har kunne måle egentlige købsmønstre på forbrugernes mobiltelefoner.

24 procent af forbrugerne køber nu ligeså gerne via deres mobil telefon.

Ugentligt.