Nent FTA skal være en bedre oplevelse

Vi er sikkert en del der har bemærket at det ikke altid er lige fedt at bruge 25 minutter på at se et utal af ikke relevante reklamer, midt i filmens højdepunkt.

Der – som eksempel – kunne være en herlig Sci Fy, målrettet de yngste, hvorfor der kun er reklamer for produkter der stopper ufrivillig vandladning og indsætning af kridhvide gebis til den ældre del af befolkningen.

Alt sammen noget som Nepa er blevet hyret af Nent Group til at gøre noget ved.

Nent Group hyrer Nepa til at undersøge deres kunder og potentielt give dem en bedre TV oplevelse på FTA kanalerne

Folk der ikke kender Nepa, kan ikke vide at det er et “leading Consumer Science company”, der tilbyder ( bedre ) “customer experience” suppleret med “marketing optimization solutions”, der med lidt held, gør det marginalt mere tålelidt at se Nent Groups FTA eller Pay TV kanaler.

Indtil videre er det nemlig tilfældet at Nepa er på vej med en “Customer Experience Measurement program” løsning, der skal hjælpe FTA kanalerne i Sverige, Norge og her i landet, med blandt andet “statistical analysis” af koncernens allerede eksisterende “survey program”, og via dette “identificere” hvilket services der kan være med til at gøre kunderne lidt gladere.

Det handler med andre ord om “Customer Experience”, kombineret med FTA kanalers behov for at kunderne ikke løber skrigende væk, nu hvor det er muligt at få øjnene i identisk indhold, helt uden at behøves at bruge 30 minutter i timen på at se reklamer, der i bedste fald ikke er relevante.

Læs også  Berliner Philharmonikerne i 4K HDR

I første omgang er Nepa dog hyret til at kigge på “Customer Experience” via et “tracking program”, der skal “strømline” “customer feedback across target groups”, suppleret med hvor den enkelte kunde nu er henne i livet.

Mahmoud Mustapha, VP Pay-TV Sweden at Nent Group siger:

 -With Nepa’s Customer Experience Measurement program we get the tools needed to further improve our customers’ experience by converting data into actionable insights, starter han og fortsætter.

 -We look forward to extending our relationship with the Nepa team as we continue to build stronger relationships with our Nordic customers, slutter han, og bliver suppleret af Fredrik Östgren, CEO at Nepa.

Han siger:

 -Nent Group is a leader in creating and distributing entertainment through television and streaming and is clearly committed to providing the best customer experience possible, starter han og fortsætter.

 -We are delighted to have the opportunity to work with them to help them better understand the key factors driving their business, slutter han.

Læs mere om Nepa her.

www.nepa.com