Disney vinder på kvalitet af indhold

Som flere vil have bemærket er Disney+ på vej til at blive en realitet her i landet, og i resten af verden.

Og i den forbindelse er der et utal af analyser ude om alt fra sandsynligheden for at denne nye streamer har succes til sidste nye analyse, nemlig af det indhold som Disney+ er på vej med.

Og selv om at det kan overraske, har Ampere Analysis målt sig frem til at Disney+ hurtigt bliver en endog “farlig” spiller på SVoD markedet.

Ampere vurdere at DisneyPlus løber fra alle andre på kvaliteten af indhold

Specielt for Netflix og Amazon.

Årsagen er – ganske enkelt – at det indhold som Disney+ har planer om at tilbyde vil være af “en højere kvalitet” end det indhold som Netflix og Amazon tilbyder.

Og selv om at det er “svært” at måle indhold på den måde, er der jo nok noget om snakken.

Et hurtigt kig på det forventede indhold der bliver alt fra stjernekrigs film, til uendelige mængder af tegneserier og animerede spillefilm taler jo et tydeligt sprog om at Disney “branded” har netop så meget “good will” med i bagagen, at både Netflix og Amazon, jo bliver nødt til at kæmpe ekstra heftigt for deres plads om forbrugernes opmærksomhed.

Ampere Analysis har i den forbindelse vurdere Disney indhold ( så meget der er kendt idag ), på en “1 til 100” skala, og er kommet frem til at Disney+ rent faktisk allerede fra starten af, vil kunne tilbyde store mængder af indhold, som de andre SVoD konkurrenter ikke vil kunne levere.

Læs også  Doggystyle viser vejen for DR

I forhold til hvad det er Disney+ er på vej med, så ved vi nu at der – fra starten af – vil være 7500 TV episoder og 500 spillefilm, hvilket allerede ved premieren er 16 procent af Netflix USs katalog.

Ampere vurdere at DisneyPlus løber fra alle andre på kvaliteten af indhold

Netflix har til sammenligning 47.000 TV episoder “på lager”, og omkring 4000 film titler.

Detaljen er bare at en hulens stor bunke af de film og serier Netflix tilbyder, er tæt på noget de fleste ikke gider se.

Værst af alt – for konkurrenterne – har Disney allerede lovet – at de er på vej med en bunke eksklusivt indhold, der kun vil kunne findes på Disney+.

Og da vi her taler om “spin-off TV serier” til Star Wars, Marvel og Monsters Inc. film og serier, har du gættet det.

Der er intet at udsætte på branded.

Og nu kommer der nyt.

Richard Cooper, Ampere Analysis research director siger:

 -Even among the titles still available through SVoD platforms in the USA the existing catalogue of Disney content ranks highly for the quality of its content – below HBO but above Amazon and Netflix. Disney has been removing content from competing SVoD platforms as it prepares to launch Disney+ in November, leaving a handful of blockbuster titles but predominantly a larger number of older titles, slutter han.

Læs også  RTL Group vil også

Disney+ forventes at blive prissat til 6.99 dollars om måneden, med en – indtil videre kun i USA – supplerende mulighed for at tilkøbe Hulu, der så står for det mere voksne indhold.

Sidste nyt på den front ser ud til at være at Disney enten er ved at investere eller overtaget netop Hulu, som en del af deres SVoD strategi.

Og når vi nu er ved tallene, har Ampere ydermere kigget på hvor mange der kunne tænkes at udskifte Netflix med Disney+.

Pænt vilde tal.

Det ser nemlig ud til at op imod 14 procent af Netflixs kunder i USA, kunne fristes til at droppe giganten, med en ny gigant.

Forventningen er ydermere at:

2 ud 5 Netflix kunder forventer at de vil prøve Disney+

2 ud af 10  Netflix kunder forventer at de vil betale for begge tjenester.

2 ud af 10  Netflix kunder har ingen interesse i Disney+