Samsung Sero

Man kunne forledes til at tro at det er lodret stupidt at Samsung prøver med “Sero”, der er et lodret TV.

Omvendt er der stadig flere der er ligeglad med om ting er i 16:9 eller i 9:16.

Specielt Generation Y, der lever det meste af deres liv på mobilen, og som jo alligevel ikke ser TV, kunne sagtens tænkes at investere i hardware der passer bedre til deres behov.

Samsung satser lidt på de unge seere der som bekendt ikke ser TV

Det eneste der mangler er så bare at det – fortsat relativt tilbagelænede – produktionsmijlø følger efter, og får produceret noget indhold til “lodret TV”.

Indtil videre er fænomenet kun nået til Youtube, hvor de første 8 millioner har tjekket Halsey – “Without Me” ud i “telefon mode”.

Det er dog ikke kun der, der er en udvikling på vej.

Folk der har tjekket Facebook eller Instagram ud, må have bemærket at disse sociale tjenester reelt kun – eller bedst – fungerer på “højkant”.

Og nu hvor der snart kommer et “fjernsyns TV” der er født til at vise “mobiltelefon indhold” har du gættet det.

Det er – i princippet – et uopdyrket marked.

Sero fra Samsung, er – som vi forstår det ikke gået i produktion endnu, men skulle – men stor sandsynlighed ende med at blive en hyldevarer.

Læs også  ­I takt med at FF vinder frem

Heldigvis for dem der fortsat mener at konventionelt 16:9 TV er som TV skal se ud, er det muligt dreje dit Sero rundt, og på den måde opleve det billedformat, der er mest kendt.

Også på et Sero.

Samsung satser lidt på de unge seere der som bekendt ikke ser TV

Som vi forstår det, er Sero en del af Frame serien, der inkluderer en række paneler fra 43 tommer ( Sero bliver ikke større end 43 tommer ) og op til 55 tommer, der er de andre modeller.

Sero skulle lande i Sydkorea i maj, og selv om at det er ret funky, er det pænt sikkert at det ikke kommer til Europa.

Dertil er der sikkert for mange der går og mener at Generation Y tager totalt fejl.

Og at de altså bare burde se noget mere 16:9 flow TV.

Lidt et problem, nu hvor apparatet er udviklet til Snapchat, Instagram og TikTok, der som du har gættet det ikke er TV.

Her lidt video, der – som du kan se det – er optaget i 9:16 og målrettet dem der kigger med på mobilen. 

Vi har suppleret op med originalen, der – naturligvis – er optaget og distribueret i 16:9.