Ursa Mini på spillefilm

Roy Wagner der både har vundet et par Emmy awards og meget andet, ser ud til fortsat at være parat til at eksperimentere.

Han er som eksempel – i disse dage – på vej med “STAND!”, som vi erkender intet at vide om. ( optagelserne er færdige )

Eller rettere, det er en slags Romeo og Juliet historie fra Winnipeg i år 1919, nu i form af en historisk musical.

Ledende roller er tilfalder Stefan og hans far, der har forladt Ukraine for at komme frem i verden, i Winnipeg.

Der møder Stefan så ellers den hotte (?) Rebecca, der er en jødisk suffragette ( der kæmper for kvinders ret til at stemme ).

Roy Wagner valgte et par Ursa Minier så der var råd til glas - Wooden Camera leverede support på alt fra søger til rods

På en eller anden måde bliver det hele så ellers blandt sammen med WW1, tilbagevendende soldater, mangel på job, immigranter og en masse andet.

Nu skudt på et par Ursa Mini’er.

Og det er specielt det sidste der er relevant.

Altså at Roy Wagner vælger at optage på et par Blackmagic URSA Mini Pro, forøvrigt sammen med instruktør Rob Adetuyi, der tidligere har lavet “Bring It On”.

Vi har fundet et par promoer for ting som Roy Wagner har fotograferet her på det sidste, nemlig gangster serien “The Neighborhood” og et par episoder af “Ray Donovan”.

Læs også  Sony Venice hitter

Tilbage i Winnipeg, står han så nu med et par Ursa Mini’er og en masse lækkert glas.

Desværre har han også det problem at der – i Winnipeg – ikke findes et eneste udlejnings hus der ved den mindste smule om netop Ursa Mini.

Derfor hyrede produktionen – i opstarten – en “Blackmagic Design technology consultant”, der lærte produktionen hvordan det her Mini fungerer.

Motivationen for valget af Ursa Mini, er i den forbindelse ikke overraskende.

Der skulle spares på budgettet, så valget faldt på et par Minier, hvilket gav mere budget til glas.

Det næste problem produktionen så havde, var at der jo skulle monteres en masse på hovedet.

Roy Wagner valgte et par Ursa Minier så der var råd til glas - Wooden Camera leverede support på alt fra søger til rods

Derfor kontaktede produktionen så Wooden Camera, der også kastede en mand efter projektet.

Derfor kan netop Wooden Camera fortælle hvordan de hjalp med alt fra top og bundplader til fulde “rigge”, til montering af EVF, på andre måder en producenten af kameraet havde tænkt sig.

Kameraerne der – ofte skiftede mellem stativ og håndholdt skulle kunne “omstilles” hurtigt, ganske som at de også skulle kunne “rigges ned” til brug på Steadicam.

Og selv om at det er lidt mere omfattende ( end et par kommentarer ) husker folkene fra Wooden Camera at produktionen blandt andet sagde:

 -Having had good experience with Wooden Camera in the past, and knowing their products and customer support to be excellent, as well as a very comprehensive product line that would meet our needs, they were our obvious call, sluttede en unavngiven produktions M/K, der blev suppleret op af en anden unavngiven M/K.

Læs også  Den der eGPU fra Blackmagic

Der på Wooden Cameras blog siger:

 -The quality of the Wooden Camera accessories was excellent. Functional, well-designed, solid: top plates, side plates, handles, baseplates, adapters, power solutions… everything we needed. The Winnipeg crew was so impressed that they wanted to purchase a lot of the accessories once we wrapped.

Vedkommende der taler fortsætter.

 -In the end, we became our own camera house. It was a lot of work for the tireless ACs, but Wooden Camera came to our rescue. And when the 1st AD shouted, “Roll camera!” on day one, everything went exactly as planned. The cameras performed perfectly as did the accessories necessary to create a very special feature film, slutter han.

Det hele er så ellers blevet til “STAND!”, der skulle komme ud ( bio digital ?) i efteråret 2019.

Her lidt billeder Roy Wagner har lavet på det sidste. ( vi har ingen billeder fra  “STAND!” )